Nowe technologie wspierają szpitale w walce z pandemią
Pandemia wywróciła funkcjonowanie służby zdrowia do góry nogami, a w przeciążonych placówkach medycznych stale brakowało narzędzi i rąk do pracy. Dzięki wsparciu ze strony branży technologicznej część obowiązków pracowników mogła zostać zastąpiona nowoczesnym sprzętem, co umożliwiło koncentrację na pomocy chorym.
Takim urządzeniem jest np. specjalistyczne rozwiązanie do monitoringu temperatury, ułatwiające codzienną pracę personelu medycznego oraz zapewniające bezpieczeństwo i jakość produktów medycznych.
Pandemia koronawirusa to ogromny cios dla szpitali i służby zdrowia. Na początku 2020 r. nikt nie mógł przewidzieć, jakie rozmiary przybierze to, co miało swoje źródło w Wuhan. Brak odpowiedniego przygotowania placówek medycznych dało się odczuć już w pierwszych miesiącach rozwoju pandemii na terenie Polski. Niewystarczająca okazała się ilość sprzętu medycznego (głównie respiratorów), a także liczba łóżek w salach szpitalnych. Czy dzisiaj jest lepiej? Z pewnością tak, chociaż nad placówkami medycznymi wisi obecnie ciemna chmura w postaci zapowiadanej na jesień czwartej fali.
Mimo iż coraz lepiej zdajemy sobie radzić z obecną sytuacją, warto pamiętać o tym, w jak trudnym położeniu znajdowała się polska służba zdrowia jeszcze półtora roku temu. W początkowej fazie pandemii COVID-19 dla mocno obciążonych szpitali nieocenione było każdego rodzaju wsparcie, które mogło usprawnić ich codzienną pracę. Liczył się każdy gest – zwłaszcza ten, który został okazany natychmiastowo. Bowiem to właśnie szybkość reakcji na problem jest kluczowa w sytuacjach kryzysowych. Cenna okazywała się pomoc zarówno w postaci zasobów ludzkich, jak i nowej technologii, która mogła odciążyć personel medyczny.
Nowe technologie pomocne dla pracowników szpitali
Obecnie szpitale stoją przed dodatkowym wyzwaniem, jakim jest zapewnienie właściwych warunków przechowywania szczepionkom przeciwko COVID-19. Wiele z nich od marca 2020 r. korzysta w codziennej pracy z nowoczesnych systemów do pomiaru temperatury. Sprzęt został dostarczony do placówek przez firmę Blulog. Inteligentne, bezprzewodowe rozwiązanie jest znacznym ułatwieniem dla pracowników służby zdrowia – zastępuje ich w rutynowych obowiązkach związanych z ręczną kontrolą warunków przechowywania środków medycznych.
Dzięki temu pracownicy są w stanie skupić się na swoim najważniejszym zadaniu, czyli pomaganiu chorym, ponieważ wreszcie mają na to więcej czasu. System wspiera pracę szpitali nie tylko w walce z COVID-19. Pomaga on personelowi medycznemu również na innych oddziałach, co usprawnia funkcjonowanie całych placówek. Jedynie holistyczne działania są w stanie realnie wesprzeć polski system ochrony zdrowia. Tym, co stanowi niewątpliwą wartość niezależnie od specjalizacji oddziału, jest ofiarowanie pracownikom szpitali większej ilości czasu przypadającej na jednego pacjenta.
Dotychczas producent systemu rejestrującego temperaturę i wilgotność wsparł swoją technologią organizację charytatywną Ronalda McDonalda, której misją jest pomoc dzieciom leczonym w placówkach poza miejscem stałego zamieszkania oraz ich rodzinom. Ze swoich obowiązków związanych z ręczna kontrolą temperatury przechowywania żywności zwolnieni zostali wówczas wolontariusze przygotowujący posiłki. Usprawniło to ich pracę i zniwelowało błędy podczas pomiarów. Wartościowa inicjatywa Blulog to efektywniejsze działania wolontariuszy Fundacji Rolanda McDonalda, które przekładają się bezpośrednio na lepszą jakość życia małych pacjentów oraz ich rodzin.
Czytaj także: Testy do samokontroli przydatne w walce z pandemią