Drugie życie NFZ
W odczuciu autorów kluczem do sukcesu wdrożenia Strategii będzie skoncentrowanie działań, z jednej strony na jej komunikacji i wyjaśnianiu podstawowych zasad, z drugiej zaś koncentracja działań rozwojowych Funduszu wokół opisanych celów strategicznych. Czyli spowodowanie, że każde podejmowane działanie będzie zgodne z przyjętą strategią. Ma ona być jedynym dokumentem definiującym długofalowe cele funkcjonowania organizacji – NFZ. Procesy ich realizacji będą monitorowane i oceniane przez pryzmat zgodności z założeniami przyjętego dokumentu.
Poprawa wizerunku – warunek sukcesu?
NFZ stawia na budowę zaufania. Interesariuszem (beneficjentem) pozytywnych zmian ma być jednak nie tylko pacjent. Organizacja, w ramach zaprojektowanej strategii działania, stawia sobie bardziej ambitne zadanie. Wśród pozostałych adresatów zmian projekt wymienia świadczeniodawców oraz organy władzy publicznej, głównie Ministerstwo Zdrowia i Ministerstwo Finansów. Z punktu widzenia strategii Funduszu to właśnie interesy tych podmiotów, zależnych bezpośrednio od działania NFZ lub wpływających na jego funkcjonowanie, powinny być zbieżne, a ich realizacja wpływać pozytywnie na jego wizerunek. Wzrost zaufania do działań NFZ, tym samym poprawa wizerunku, ma stanowić o jego przyszłym sukcesie jako instytucji zaufania publicznego. Nie wchodząc w szczegóły realizacyjne przyjętej strategii, oczywiste jest, że Fundusz podejmuje się bardzo trudnego przedsięwzięcia. Pozbycie się, ukształtowanego przez lata, odium instytucji nieprzyjaznej, wręcz opresyjnej dla szeroko rozumianego otoczenia, będzie wymagało czasu, przemyślanych działań i niezwykłej konsekwencji. Omawiane Założenia do Strategii p...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online