Zarządzanie zmianą w placówkach ochrony zdrowia – cz. I
Zarządzanie zmianą jako proces może być wykorzystywane w strategii organizacji do utrzymywania jej harmonii z otoczeniem rynkowym przy równoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa zasobów jednostek ochrony zdrowia oraz świadczeń zdrowotnych dostarczanych pacjentom. Zmiana niezwykle złożonego systemu może przybierać wiele różnorodnych form.
Zmiana jest nieodzownym elementem funkcjonowania każdej organizacji, a liczba oraz jakość tych zmian niejednokrotnie łączą się z koniecznością właściwego sterowania nimi. W przeciwnym wypadku istnieje ryzyko, że w organizacji mogą pojawić się zamieszanie oraz chaos. Zmiany w organizacji budzą również wiele obaw i wątpliwości, zarówno wśród zarządzających organizacją, jak i wśród podległych im pracowników. Nawet jeśli są one usprawiedliwione względami ekonomicznymi i/lub technologicznymi, wiążą się często z niepokojem i niechęcią. Z tych właśnie powodów zarządzanie zmianą powinno być dobrze przemyślanym i przygotowanym procesem.
Zarządzanie zmianą jako proces
Zarządzanie zmianą jako proces może być wykorzystywane w strategii organizacji do utrzymywania jej harmonii z otoczeniem rynkowym przy równoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa zasobów jednostek ochrony zdrowia oraz świadczeń zdrowotnych dostarczanych pacjentom (1).
...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online