Raport Rzecznika Praw Pacjenta - Problematyka zgłoszeń...- Strona 2 z 3 - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plRaport Rzecznika Praw Pacjenta - Problematyka zgłoszeń...- Strona 2 z 3 - dlaszpitali.pl
Reklama

Raport Rzecznika Praw Pacjenta

Opieka szpitalna i funkcjonowanie SOR-ów

To największy obszar niezadowolenia pacjentów znajdujący swój wyraz w liczbie składanych skarg i próśb o interwencję. Ponad 17% z nich dotyczyło działalności SOR-ów, 14% − oddziałów ortopedycznych, 9% dotyczyło chirurgii, neurologii i oddziałów chorób wewnętrznych, czyli wszystkich tych, na które najczęściej trafia statystyczny pacjent. Zgłaszane uwagi również nie powinny budzić szczególnego zdziwienia, bowiem dotyczyły przede wszystkim:

  • standardów świadczeń i warunków leczenia (niezadowalające warunki bytowe i sanitarne, jakość wyżywienia i obsługi personelu itp.),
  • zbyt długiego czasu oczekiwania na udzielenie świadczenia (¾ interwencji dotyczących funkcjonowania SOR-ów odnosiło się do tego problemu), przyjęcie do szpitala, kwalifikacji do leczenia,
  • uzależnienia przyjęcia do szpitala od uprzedniego wykonania diagnostyki przez pacjenta,
  • niewłaściwego zachowania personelu (np. braku zachowania warunków intymności przy wykonywaniu niektórych zabiegów),
  • żądania posiadania przez pacjentów leków i materiałów medycznych dla zaopatrzenia występujących u nich chorób współistniejących.

W przypadku oddziałów SOR, oprócz wspomnianego już czasu oczekiwania na świadczenie, zgłoszenia najczęściej dotyczyły: odmowy kwalifikacji do leczenia w warunkach szpitalnych, odmowy przyznania świadczeń towarzyszących, najczęściej w postaci transportu medycznego, trudności z uzyskaniem np. zwolnienia lekarskiego. W tym samym raporcie można jednak znaleźć informację, że prawie 60% pacjentów szukających pomocy w SOR-ach przychodzi tam pieszo. W większości przypadków ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

Otrzymasz dostęp do:
  • wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
  • materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
  • wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
  • materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
  • wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online
Kup dostęp

Logowanie

Komentarze

Sklep

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

126,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.