Marketing w medycynie. Jak kształtować... - Strona 3 z 3 - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plMarketing w medycynie. Jak kształtować... - Strona 3 z 3 - dlaszpitali.pl
Reklama

Marketing w medycynie

Miejsce marketingu w zmieniającej się rzeczywistości

Opisane powyżej zmiany w organizacji ochrony zdrowia niewątpliwie będą wymuszać zmianę w podejściu do strategii w dziedzinie działań marketingowych. Wzmocnienie pozycji POZ, wpływ POZ na AOS, wzmocnienie pozycji podmiotów publicznych, a przede wszystkim zmiana sposobu finansowania to istotne czynniki wymuszające zmianę strategii marketingowej. Możemy spodziewać się, że na rynku świadczeń konkurujących ze sobą podmiotów będzie mniej z uwagi na budżetowy system rozliczeń płatnika z podmiotami publicznymi. Prawdopodobnie skurczy się ilość środków finansowych przeznaczonych na konkursy dla podmiotów niepublicznych. Dlatego konkurencja będzie większa i bardziej zaciekła. Posiadanie kontraktu z płatnikiem nadal będzie magnesem dla oferentów i pacjentów. Trudno bowiem przypuszczać, że z dnia na dzień przybędzie nam pacjentów komercyjnych. Niepewność dotycząca zdobycia kontraktu z pewnością przełoży się na niepewność bytu jednostek niepublicznych.

Prowadzenie przychodni lub gabinetu, a tym bardziej większego podmiotu, to nie jest – jak kiedyś – wynajęcie byle jakiego po- mieszczenia i zarzucenie słuchawek na szyję. Duże nakłady są konieczne. W większości są to środki uzyskane z kredytów, które teraz trzeba będzie spłacać. Decyzja o rozpoczęciu działalności leczniczej to decyzja na lata. Nie można się przebranżowić w związku z niekorzystną sytuacją na rynku spowodowaną wprowadzeniem nowych przepisów. Nie można wszystkiego sprzedać, spłacić kredyty i zająć się czymś innym. Należy także pamiętać, że świadczenia z zakresu wielu deficytowych specjalności są udzielane przez podmioty niepubliczne, które uzupełniły doskonale lukę na rynku podmiotów publicznych. Dotyczy to szczególnie okulistyki, kardiologii, ortopedii.

Wzmocnienie POZ ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

Otrzymasz dostęp do:
  • wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
  • materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
  • wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
  • materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
  • wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online
Kup dostęp

Logowanie

Komentarze

Sklep

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

126,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.