Marketing w medycynie. Jak kształtować... - Strona 2 z 3 - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plMarketing w medycynie. Jak kształtować... - Strona 2 z 3 - dlaszpitali.pl
Reklama

Marketing w medycynie

Nowa reforma – utworzenie Narodowej Służby Zdrowia

26 lipca 2016 roku minister zdrowia przedstawił założenia reformy systemu opieki zdrowotnej i nakreślił perspektywę czasową ich wdrożenia. U podstaw reformy stoi stwierdzenie, że postawienie na mechanizmy rynkowej konkurencji i komercjalizacji oparte o rynek pojedynczych świadczeń lub procedur medycznych doprowadziło do znaczących nierówności w dostępie do różnych rodzajów świadczeń i było przyczyną długich kolejek w wielu obszarach. Jako niekorzystny mechanizm systemu wskazano na często niezdrową konkurencję pomiędzy poszczególnymi placówkami w tych samych obszarach udzielanych usług. Dotyczy to szczególnie SPZOZ-ów takich jak np.: szpitale resortowe, kliniczne lub instytuty, a także podmiotów prywatnych, bardzo często funkcjonujących i konkurujących o tego samego pacjenta, kadrę medyczną i kontrakt. Powoduje to nieracjonalne decyzje w zakresie inwestycji, co przyczynia się do nieefektywnego gospodarowania środkami publicznymi.

Nie bez znaczenia ma być także ograniczony dostęp do opieki zdrowotnej dla osób nieubezpieczonych, co skutkuje brakiem takiej opieki i jest niezgodne z zapisami konstytucji.

Poza tym niektóre świadczenia były przeszacowane, a niektóre – niedoszacowane. Podmioty publiczne zmuszone są do wykonywania pełnej gamy świadczeń i nie mogą wybierać sobie tych najlepiej opłacalnych, co było wykorzystywane przez podmioty niepubliczne. Ponadto wskazano na rosnące zadłużenie podmiotów publicznych oraz limity świadczeń demotywujące działania do podejmowania wysiłków na rzecz udzielania świadczeń.

Jako wady obecnego systemu wymieniono także brak koordynacji w opiece nad pacjentem np. po leczeniu szpitalnym, gdy pacjent sam musi szukać opieki specjalistycznej l...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

Otrzymasz dostęp do:
  • wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
  • materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
  • wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
  • materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
  • wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online
Kup dostęp

Logowanie

Komentarze

Sklep

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

126,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.