Wirtualna Przychodnia – rozwiązanie nie tylko na czas pandemii

Spółka z branży medtech (software as a medical device), wykorzystująca mieszaną rzeczywistość, sztuczną inteligencję oraz analizę dużych zbiorów danych w celu poprawy zdrowia pacjentów jest w trakcie pierwszego wdrożenia rozwiązania Wirtualna Przychodnia.
Spółka podpisała umowę pilotażową z Kliniką Magnuccy Medycyna i Estetyka z Katowic, w ramach której MedApp zaimplementuje w placówce rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz analizę dużych zbiorów danych medycznych (big data analytics). Rozwiązanie umożliwi placówce prowadzenie zdalnej opieki w zakresie nie tylko konsultacji, ale przede wszystkim diagnostyki i monitoringu zdrowia pacjenta. Wirtualna Przychodnia bazuje na oferowanej już placówkom medycznym i szpitalom certyfikowanej technologii CarnaLife System.
Rozwiązanie Wirtualna Przychodnia usprawnia funkcjonowanie zarówno małych placówek medycznych, szpitali jak oraz rozwiniętych sieci medycznych i będzie dla nich realnym wsparciem w zakresie pełnej obsługi pacjentów. Jest to szczególnie ważne w dobie trwającej walki z pandemią SARS-COV-2. W ramach umowy pilotażowej 15 lekarzy i specjalistów Kliniki Magnuccy będzie na co dzień korzystać z rozwiązania w bieżącej obsłudze pacjentów. Pacjenci otrzymają możliwość umówienia wizyty za pośrednictwem platformy telemedycznej, natomiast lekarze będą mogli zdalnie przeprowadzić konsultacje oraz monitorować przebieg leczenia.
Rozprzestrzenianie się zakażeń wywołanych przez wirus SARS-COV-2 przybiera na sile co widać po regularnie rosnącej liczbie nowych zachorowań. Wprowadzane ograniczenia powodują znaczące utrudnienia m.in. w swobodnym korzystaniu z usług medycznych, w tradycyjnej formie. Usługa Wirtualna Przychodnia jest odpowiedzią na te wyzwania – komentuje Krzysztof Mędrala, prezes MedApp S.A. Bardzo się cieszymy, że pierwsze wdrożenie pilotażowe Wirtualnej Przychodni zostanie zrealizowane w Klinice Magnuccy. Jest to renomowana klinika z Katowic zatrudniająca uznanych ginekologów na Śląsku. Wysoka jakość świadczonych usług została wielokrotnie doceniona przez pacjentów. Fakt, że takie podmioty są zainteresowane naszymi technologiami jest dowodem na to, że obraliśmy dobry kierunek rozwijając CarnaLife System, a nasze rozwiązania są potrzebne lekarzom i pacjentom – dodaje.
Klinika Magnuccy Medycyna i Estetyka to powstała 3 lata temu wielospecjalistyczna placówka medyczna oferująca usługi w zakresie m.in. ginekologii, ginekologii estetycznej, chirurgii plastycznej, a także wielu innych specjalizacji związanych z szeroko pojętą medycyną estetyczną. Placówka zatrudnia obecnie 60 specjalistów. Pod jej opieką znajduje się około 50 tyś. pacjentów. Specjaliści kliniki cieszą się dużym uznaniem pacjentów oraz środowiska medycznego. Aż 5 ginekologów zatrudnionych w placówce znalazło się w rankingu 10 najlepszych ginekologów w województwie śląskim opublikowanym na łamach popularnego regionalnego portalu. Pani Elżbieta Magnucka – lekarz i współwłaściciel kliniki, trzykrotnie została wyróżniona pierwszym miejscem w rankingu najlepszych lekarzy Portalu Znany Lekarz. Placówkę doceniają pacjenci, obecnie posiada ona ponad 3 tyś. pozytywnych opinii udzielonych przez zweryfikowanych użytkowników portalu.
Nowa usługa, którą MedApp planuje wkrótce wprowadzić na rynek, będzie poszerzeniem narzędzi oferowanych przez aplikację CarnaLife System. Jest to zaawansowana platforma telemedyczna, która umożliwia lekarzowi ocenę i monitorowanie stanu zdrowia pacjentów z różnymi schorzeniami oraz przeprowadzanie konsultacji o dowolnej porze dnia i w dowolnym miejscu. CarnaLife System jest modułem analitycznego systemu CarnaLife, który jest certyfikowany jako wyrób medyczny klasy IIb – co stawia je jako równorzędne względem zaawansowania i bezpieczeństwa ze sprzętem szpitalnym np. respiratorami czy sprzętu pozostającego w kontakcie z krwią.
Źródło: mat. prasowe
Czytaj także: Niezbędna transformacja cyfrowa polskiej ochrony zdrowia