Ruszyła kampania "Za głosem serca". Eksperci chcą walczyć z ogromnym problemem kardiologicznym - Strona 2 z 2 - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plRuszyła kampania "Za głosem serca". Eksperci chcą walczyć z ogromnym problemem kardiologicznym - Strona 2 z 2 - dlaszpitali.pl
Reklama

Ruszyła kampania „Za głosem serca”. Eksperci chcą walczyć z ogromnym problemem kardiologicznym

Kampania „Za głosem serca” jest po to, aby pacjent mógł znaleźć wiarygodne, potwierdzone naukowo informacje, które skłonią go do konsultacji ze specjalistą. Kampania ma również na celu uwrażliwić każdego z nas na objawy, które możemy zauważyć u naszych bliskich – u mamy, taty, brata, jak również u sąsiada wskazała dr n. o zdrowiu Aleksandra Tomaszek, psycholog, psychotraumatolog i edukator osób z niewydolnością serca w Narodowym Instytucie Kardiologii w Aninie.

W opinii ekspertów ważne jest, aby edukacja na temat choroby była zindywidualizowana, dostosowana do potrzeb i stylu życia pacjenta, ale także by angażowała jego rodzinę i bliskich. Działania edukacyjne powinny rozpocząć się po zdiagnozowaniu choroby i trwać tak długo, jak to potrzebne do utrwalenia nawyków prozdrowotnych.

Pacjent musi mieć podstawowe informacje na temat choroby podane w sposób przystępny. Wiedza podręcznikowa nie wytrzymuje zderzenia z praktyką – dlatego kampanie edukacyjne powinny być prowadzone na podstawie doświadczeń osób, które stykają się z pacjentami na co dzieństwierdził dr hab. Dominik Olejniczak, członek zarządu Fundacji Obywatele Zdrowo Zaangażowani.

Marta Kałużna-Oleksy uważa, że kampania „Za głosem serca” spowoduje lepszą współpracę pacjentów z szeroko rozumianym środowiskiem medycznym: lekarzy, pielęgniarek, edukatorów, psychologów, fizjoterapeutów czy dietetyków.

Wszystkich tych osób, które powinny zajmować się pacjentem z niewydolnością serca i których pomocy pacjent potrzebuje podkreśliła.

Kampania ma na celu również zwrócenie uwagi decydentów na powagę problemu i konieczność podjęcia działań służących ograniczeniu skutków i zasięgu choroby w polskim społeczeństwie.
 
Inwestycja w zdrowie Polaków to nie są pieniądze wyrzucone w błoto, tylko pieniądze, które doprowadzą do tego, że pacjent będzie odpowiednio zaopiekowany, będzie czuł się komfortowo, a przede wszystkim będzie miał dłuższe życie i lepsze rokowania, jeżeli chodzi o chorobępowiedziała Agnieszka Wołczenko.

W ramach kampanii „Za głosem serca” powstała strona internetowa, zawierająca informacje na temat objawów, sposobów zapobiegania i leczenia niewydolności serca. O roli profilaktyki i wczesnej diagnostyki organizacje i eksperci będą także informowali za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Źródło: PAP MediaRoom

Komentarze

Sklep

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

126,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.