Przyjacielska Pomoc Medyczna – wsparcie dla uchodźców z Ukrainy
Rusza Przyjacielska Pomoc Medyczna, charytatywna platforma telemedyczna łącząca polskich medyków bez znajomości języka ukraińskiego z pacjentami z Ukrainy. Wykorzystanie inteligentnych technologii umożliwi komunikację bez barier.
Pomoc bez barier
Przyjacielska Pomoc Medyczna to inicjatywa charytatywna stworzona przez podmioty medyczne, uniwersytety i firmy technologiczne w geście solidarności z obywatelami Ukrainy. Celem inicjatywy jest pomoc osobom z Ukrainy, przebywającym w Polsce w uzyskaniu niezbędnej opieki medycznej. Lekarze – Wolontariusze oraz Inteligentne Technologie nieść będą bezpłatną pomoc medyczną obywatelom Ukrainy. Bez barier komunikacyjnych i geograficznych.
W wyniku toczącej się wojny w Ukrainie wielu jej obywateli szuka pomocy w Polsce. Już po 10 dniach trwających walk, w Polsce znalazło się ponad 2 000 000 osób. Większość z nich to kobiety i dzieci dotknięte traumą wydarzeń w Ukrainie. Wszyscy jesteśmy obecnie w stanie pełnej mobilizacji, aby pomóc potrzebującym. W odpowiedzi na trwającą sytuację, środowisko medyczne postanowiło zaktywizować się, oferując bezpłatną pomoc medyczną.
Dzięki Przyjacielskiej Pomocy Medycznej możliwe jest pokonanie dwóch największych barier niesienia pomocy przez lekarzy – bariera geograficzna i językowa. Dziś większość osób trafia do dużych miast, ale za chwilę grupa będzie znacznie bardziej rozproszona. Sam język ukraiński nie jest powszechnie znany w Polsce, a osoby z Ukrainy w większości nie mówią w języku polskim (szczególnie dzieci).
Uruchomiona platforma telemedyczna –www.przyjacielskapomocmedyczna.pl – ma za zadanie połączenie lekarza z pacjentem, gdzie dzięki technologii pozwoli im komunikować się bez bariery językowej, w czasie rzeczywistym. Platforma jest udostępniana obu stronom bezpłatnie.
Jak działa Przyjacielska Pomoc Medyczna
Platforma telemedyczna łączy lekarza z pacjentem, który posiada paszport ukraiński.
LEKARZ:
- udostępnia w platformie terminy bezpłatnych telekonsultacji dla osób z Ukrainy.
- loguje się do swojego konta na platformie, gdzie rozpoczyna umówioną wizytę, zgodnie z oferowanymi godzinami
- rozpoczyna telekonsultację, w trakcie której rozmowa z obrazem (wideo) lub tekstowa (czat) jest tłumaczona w czasie rzeczywistym na język ukraiński dla pacjenta oraz na język polski dla lekarza.
PACJENT:
- umawia się na bezpłatną telekonsultacje przez stronę www, wybierając terminy spośród udostępnionych przez lekarza oraz wypełniając formularz i podając numer paszportu (osoby dorosłe oraz dzieci)
- przed wizytą otrzymuje wiadomość z linkiem do wideokonferencji, w której odbywa się konsultacja
- loguje się do wskazanej wideokonferencji o umówionej godzinie i odbywa telekonsultację, która jest tłumaczona w czasie rzeczywistym na język ukraiński dla pacjenta oraz na język polski dla lekarza.
Czytaj też: Praca w podmiotach z kontraktem z NFZ dla lekarzy i pielęgniarek z Ukrainy