Jak powszechne są e-rozwiązania w ochronie zdrowia? - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plJak powszechne są e-rozwiązania w ochronie zdrowia? - dlaszpitali.pl
Reklama

Jak powszechne są e-rozwiązania w polskiej ochronie zdrowia?

e-rozwiazania-w-polskiej-ochronie-zdrowia

Przeprowadzone przez BioStat badanie pokazuje, że ponad 60% badanych najchętniej zarejestrowałoby się na wizytę do lekarza online, choć 32% wciąż preferuje rejestrację telefoniczną.

Firma badawcza BioStat postanowiła sprawdzić jak wygląda sytuacja, jeżeli chodzi o e-rozwiązania w ochronie zdrowia. W tym celu przeprowadziła badanie ankietowe wśród pacjentów, by poznać ich perspektywę. Wyniki opublikowała w raporcie: „Polak u lekarza – raport z II fali badania”.

Rozwój sieci i powszechność dostępu do Internetu sprawiają, że pacjenci oczekują wygodniejszych i szybszych metod rejestracji, jakim niewątpliwie jest sposób online. 

Zebrany materiał badawczy pozwolił na wypracowanie następujących wniosków i spostrzeżeń:

  • Najczęściej używanym źródłem informacji o zdrowiu pozostaje Internet oraz rozmowy z lekarzami, które to, jak pokazała II tura badania, stają się coraz bardziej popularne.
  • Respondenci najczęściej udają się do lekarza specjalisty dopiero w momencie, gdy coś im dolega. Ponad połowa badanych z wizyty u specjalisty skorzystała maksymalnie trzy miesiące temu.
  • Lekarzami specjalistami, u których na ostatniej wizycie była największa liczba respondentów to: stomatolog, okulista oraz dermatolog. Do najrzadziej wybieranych specjalistów należą: diabetolog, rehabilitant oraz nefrolog.
  • Ponad połowa respondentów umówiła się na wizytę do lekarza, którego już wcześniej odwiedziła. W pozostałych przypadkach w znacznej mierze wybierano lekarzy specjalistów przy pomocy Internetu bądź z polecenia znajomych.
  • Ponad połowa ankietowanych, na wizytę specjalistyczną udała się w ramach wizyty na NFZ.
  • Ponad połowa respondentów na ostatnią wizytę zarejestrowała się przez telefon, niemal 1/4 pacjentów zarejestrowała się osobiście, przy poprzedniej wizycie.
  • Porównując otrzymane wyniki z poprzednią falą badania, odnotowano spadek liczby pacjentów, którzy rejestrowali się na wizytę przez telefon z jednoczesnym wzrostem liczby ankietowanych, którzy zarejestrowali się osobiście, przy poprzedniej wizycie.
  • Większość respondentów przyznaje, że najbardziej na wizytę chciałoby rejestrować się on-line.
  • Niemal 2/3 respondentów nie otrzymało przypomnienia o wizycie.

Czytaj także: Wielka informatyzacja ochrony zdrowia

Komentarze

Reklama

Sklep

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

126,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.