Nowa aplikacja ułatwiająca kontakt z farmaceutą - dlaszpitali.pl

Nowa aplikacja ułatwiająca kontakt z farmaceutą

opm-dlaszpitali-nowa-aplikacja-dla-pacjentów
fot. iStock

Na rynku pojawiła się nowa aplikacja mobilna Mój Farmaceuta Dr.Max. Zapewnia ona stały dostęp do informacji o przyjmowanych lekach i możliwość kontroli ich prawidłowego przyjmowania oraz historię używanych i zakupionych leków zebraną w „Domową apteczkę”. Aplikacja umożliwia również stały kontakt z farmaceutą poprzez czat.

Pacjenci znajdą w niej m.in. aktualne wersje ulotek leków z informacjami o dawkowaniu i składzie oraz działaniach niepożądanych. Możliwość ustawienia automatycznego powiadomienia przypomni o konieczności zażycia przepisanego leku lub podania antybiotyku dziecku.

Nowość na rynku

Mój Farmaceuta Dr. Max to również innowacyjne podejście do doradztwa farmaceutycznego w Polsce. Wbudowana funkcja Porady farmaceutycznej pozwala na chat z Farmaceutą.

Dziś, w dobie pandemii, kontakt pacjenta z farmaceutą i poradnictwo świadczone praktycznie natychmiast to rzecz nie do przecenienia. Po zainstalowaniu aplikacji pacjent uzyskuje bezpłatny dostęp do konsultacji poprzez czat bez wychodzenia z domu. Zespół doświadczonych magistrów farmacji – praktyków służy wiedzą i fachową poradą. W szczególnych przypadkach, wymagających szerszej diagnostyki i konsultacji, pacjent kierowany jest do lekarza. Porada online jest zawsze pod ręką w przypadku potrzeby zweryfikowania np. ilości antybiotyku podawanego dziecku czy konsultacji krępującego problemu, o którym pacjent wstydzi się rozmawiać podczas wizyty w aptece. Jest to kolejny poziom wspierania naszych pacjentów w bezpiecznej farmakoterapii, również w weekendy i święta podkreśla Anita Jeglińska, mgr farmacji, koordynator zespołu profesjonalistów obsługujących czat w ramach aplikacji.

Co ważne, podczas wizyty w aptece farmaceuta może przesłać pacjentowi do aplikacji indywidualne notatki dotyczące przyjmowanych preparatów, np. o zażywaniu leku o konkretnej porze dnia czy konieczności unikania niektórych pokarmów podczas leczenia.

Nowa aplikacja dla pacjentów

Dodatkowo, o ile pacjent wyrazi na to zgodę, będzie możliwość sprawdzenia historii zakupów. Pozwoli to na jeszcze lepsze zaopiekowanie się pacjentem w aptece, np. dopasowanie leku do pozostałych preparatów przez niego przyjmowanych. Z poziomu aplikacji można również błyskawicznie znaleźć najbliższe placówki wraz z informacjami o ich godzinach otwarcia i numerem telefonu. Dla osób poszukujących nowinek ze świata zdrowia ciekawostką będzie Baza Wiedzy, zawierająca artykuły o różnorodnej tematyce związanej z farmacją, medycyną oraz urodą.

fot. materiały prasowe

Jak wynika z analiz PWC, już blisko 60 proc. pacjentów w Europie Środkowo-Wschodniej jest gotowych korzystać z rozwiązań telemedycznych. Ochrona zdrowia nowej generacji będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych, takich jak urządzenia mobilne, dedykowane aplikacje, telekonsultacje, a nawet sztuczną inteligencję czy narzędzia typu data mining. Z uwagi na pandemię coraz więcej usług będzie świadczonych zdalnie.

Aplikacja dostępna jest na telefony z systemem operacyjnym Android i iOS. Aby ją pobrać, wystarczy otworzyć na swoim urządzeniu sklep z aplikacjami i wpisać w wyszukiwarce „Mój Farmaceuta Dr.⁠Max”, a następnie zainstalować.

Źródło: materiały prasowe

Czytaj też: AI w ochronie zdrowia. Czy jesteśmy na to gotowi?

Komentarze

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.