Symulacja medyczna w Polsce - stan aktualny...- Strona 4 z 7 - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plSymulacja medyczna w Polsce - stan aktualny...- Strona 4 z 7 - dlaszpitali.pl

Wyszukaj w serwisie

Reklama

Symulacja medyczna w Polsce – stan aktualny i perspektywy rozwoju

Co dalej?

Oczywiście otwarte pozostaje pytanie, czy takie wydatki są potrzebne i czy dadzą zadowalający skutek. Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto zastanowić się, dlaczego właśnie symulacja medyczna wydaje się jednym z kluczowych elementów systemu edukacji medycznej. Oczywiście w ten sposób nie zostaną rozwiązane wszystkie problemy, takie jak: niedofinansowanie uczelni i szpitali klinicznych, zbyt mała liczba kadr medycznych czy wynagrodzenia pracowników uczelni. Jest natomiast szansa, że ci, którzy uczą następne pokolenia lekarzy, będą mieli znacznie lepsze narzędzia do wykonywania swojej pracy.

Po co zatem symulacja? Przyczyn rozwoju tej gałęzi edukacji należy szukać w potrzebach pacjentów i pracodawców. Ci pierwsi odczuwają znaczną potrzebę poprawy standardów komunikacji pomiędzy personelem medycznym i pacjentami. Naturalne umiejętności komunikacyjne nie są wystarczające, zwłaszcza że często nie wytrzymują konfrontacji z systemem, brakiem czasu i ze zmęczeniem. Oczywiste jest również, że zarówno dla pacjentów, jak i dla pracowników służby zdrowia bezpieczeństwo tych pierwszych jest ogromnie ważne (6).

Wprowadzenie metod szkolenia opartych o symulację ma istotny wpływ na odsetek zdarzeń niepożądanych w medycynie, a przez to – na jakość opieki medycznej. Pracodawcy od wielu lat zgłaszają potrzebę zwiększenia umiejętności praktycznych młodych lekarzy celem minimalizacji konieczności szkolenia ich w podstawowych czynnościach już po rozpoczęciu pracy. Połączenie tych potrzeb ze znacznie lepszą wiedzą na temat edukacji, jaką posiedliśmy na przestrzeni ostatnich lat, zaowocowało koniecznością wytworzenia systemu, w którym z jednej strony przyszli pracownicy służby zdrowia będą mogli więcej ćwiczyć praktycznie, zbierać więcej doświadczeń, a jednocześnie w okresie nauki będą mieli mniejszy niż dotychczas kontakt z pacjentem w początkowym okresie nabywania kompetencji. Z punktu widzenia zarówno pracodawców, jak i kadry dydaktycznej nie bez znaczenia jest fakt, że symulacja pozwala znacznie skrócić okres nauki przez [...]

Ten materiał dostępny jest dla Subskrybentów.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną Subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas

Komentarze

Strefa wiedzy

662 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 16 kategorii tematycznych

Reklama
Poznaj nasze serwisy