Jakość w szpitalu w świetle projektu ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta
fot. iStock
Wewnętrzny system zapewnienia jakości i bezpieczeństwa
Wewnętrzny system zapewnienia jakości i bezpieczeństwa to w świetle definicji ustawowej zawartej w projekcie ustawy system zarządzania podmiotem leczniczym wykonującym działalność leczniczą w rodzaju świadczenia szpitalne obejmujący działania mające na celu zwiększenie skuteczności i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń zdrowotnych, zadowolenie pacjentów oraz ciągłe doskonalenie organizacji w tym zakresie.
Zgodnie z projektem ustawy, podmiot wykonujący działalność leczniczą w rodzaju świadczenia szpitalne jest zobowiązany do prowadzenia wewnętrznego systemu zapewnienia jakości i bezpieczeństwa obejmującego opracowanie, wdrożenie, utrzymanie i usprawnianie tego systemu na podstawie oceny jego skuteczności oraz wyników badań opinii i doświadczeń pacjentów.
Szpital w ramach systemu zapewnienia jakości i bezpieczeństwa powinien:
- wdrażać rozwiązania służące identyfikacji i zarządzania ryzykiem w ramach udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- określać kryteria i metody potrzebne do zapewnienia skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- zapewnić niezbędne środki do właściwego monitorowania jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- okresowo monitorować i oceniać jakość i bezpieczeństwo udzielanych świadczeń zdrowotnyc...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online