Outsourcing w podmiotach leczniczych – analiza stanu obecnego
Trudno określić, czy outsourcing jest nadal działaniem korzystnym, czy też szpitale powinny z niego całkowicie zrezygnować. Nie można stworzyć jednolitego narzędzia skutecznego dla wszystkich podmiotów, bez rzetelnej analizy sytuacji finansowej i kadrowej.
"Outsourcing” to pojęcie, które na przestrzeni ostatnich lat było rekomendowane jako jedna z form optymalizacji kosztów w podmiotach leczniczych. Scedowanie pewnych sektorów funkcjonowania szpitali miało nie tylko być lekiem na stale rosnące zadłużenie, ale i złotym środkiem na pozyskanie funduszy, które mogłyby być następnie wykorzystane na poprawę jakości udzielanych świadczeń, np. poprzez zakup nowej aparatury medycznej.
Niewątpliwie zarządzanie podmiotem leczniczym wymaga nie tylko sprawnego prognozowania, ale również elastycznego dostosowywania się do stale zmieniających się czynników zewnętrznych. Niedofinansowanie ze strony publicznego płatnika świadczeń ogranicza możliwości zapewnienia oczekiwanej od podmiotów jakości w związku z rozwojem nowych technologii czy też – w obliczu starzejącego się społeczeństwa – konieczności zapewnienia większego dostępu do opieki zdrowotnej.
Zakres usług świadczonych w outsourcingu
Rolą outsourcingu w ramach restrukturyzacji szpitali miało być wydzielenie sfer czynności ni...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online