Nowoczesne technologie w ratowaniu życia – zastosowanie sieci bezprzewodowych i cyfryzacja w zespole ratownictwa medycznego
Tablet – narzędzie pracy kierownika ZRM i pomoc dla kierowcy
W zależności od regionu, w Polsce w praktyce ZRM zaczęły pojawiać się tablety będące mobilnymi komputerami podłączonymi do sieci bezprzewodowej. Urządzenia te dostosowano do pracy w ciężkich warunkach. Zapewniono stabilne podstawy do przewożenia ich w pojazdach, co więcej, zostały wyposażone w możliwość ładowania w trakcie przewożenia ich w karetce. Podczas wyczekiwania w stacji pogotowia ratunkowego urządzenie znajduje się w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu. Zapewnia ono optymalne chłodzenie cały czas pracującego urządzenia poprzez podstawę z przystosowanym do tego wiatrakiem. Jest dostępny również przewód, który łatwo można podpiąć do gniazda ładowania, zapewniając urządzeniu ciągłą możliwość uzupełnienia energii.
Przyjmowanie zgłoszenia
W chwili przyjęcia zgłoszenia odbierający je dyspozytor zapisuje formularz przyjęty na komputerowym stanowisku i przesyła go do dyspozytora wysyłającego. Ten po kontroli kompletności danych, wybraniu najbliższego dostępnego ZRM, modyfikacji kodu pilności wyjazdu bądź zachowaniu pierwotnie przydzielonego trybu wyjazdu przez dyspozytora przyjmującego, wysyła formularz do konkretnego ZRM na jego indywidualny tablet. Dodatkowo w celu wyeliminowania możliwości niezauważonej awarii systemu elektronicznego dyspozytor przez radiostację informuje ZRM poprzez jego indywidualny w skali kraju kryptonim o wysłaniu karty wyjazdu zespołu ratownictwa medycznego (KZW) i oczekuje na potwierdzenie otrzymania zgłoszenia drogą radiową. Do momentu wyjazdu ZRM ma on obowiązek obserwować przebieg przyjęcia przez ZRM zgłoszenia i poprzez dodatkową drogę łączności, np. przytoczoną wcześniej łączność radiową, ma otrzymać potwierdzenie bezzwłocznej reakcji ZRM.
[...]