Wyniki finansowe grupy ENEL-MED za 2021 rok
Polska sieć klinik medycznych ENEL-MED zanotowała 441,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. Plany na nadchodzące miesiące to przede wszystkim koncentracja na rozwoju obszaru stomatologii, medycyny estetycznej i inwestycja w przychodnie o profilu FFS (Fee For Service).
Przychody Grupy ENEL-MED były o ponad 40 milionów wyższe niż w roku ubiegłym, co stanowiło ponad 10% wzrostu w stosunku do roku poprzedniego. Jasno więc widać, że powraca trend wzrostowy na rynku prywatnych usług medycznych, przerwany w roku 2020 przez pandemię COVID-19. W bieżącym okresie rozliczeniowym Grupa postawiła przede wszystkim na rozwój usług typu fee for service, co zaowocowało aż 29% wzrostem sprzedaży w tym segmencie. Ponad połowa wszystkich dochodów spółki pochodzi jednak ze sprzedaży usług abonamentowych.
– Okres pandemii był wyzwaniem dla całej branży, dlatego wynik osiągnięty w 2021 roku przez Grupę uważam za sukces. Grupa ENEL-MED prowadziła nieprzerwanie swoją działalność operacyjną i modyfikowała ofertę zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami rynku, także w odpowiedzi na nowe wyzwania w sferze zdrowia spowodowane krótko i długoterminowymi skutkami COVID-19. Ważnym wydarzeniem w ubiegłym roku było przygotowanie i przeprowadzenie SPO na GPW – dzięki emisji akcji pozyskaliśmy ponad 80 mln zł. Te środki inwestycyjne pozwolą nam w kolejnych latach rozbudowywać sieć naszych eksperckich klinik stomatologicznych, rozszerzać ofertę medycyny estetycznej oraz inwestować w przychodnie systemu opieki abonamentowej enel-care – mówi Prezes Zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED Jacek Rozwadowski.
Grupa ENEL-MED od początku swojej działalności, a zwłaszcza w trakcie pandemii mocno stawia na rozwój nowoczesnych technologii. W minionym roku aż 40% wszystkich wizyt stanowiły konsultacje zdalne, a z aplikacji mobilnej enel-med korzysta już ok. ćwierć miliona osób. Dodatkowym udogodnieniem dla pacjentów jest możliwość korzystania z e-recept. Rozwiązanie to szczególnie sprawdziło się w okresie ograniczeń epidemicznych związanych z koronawirusem i z uwagi na wygodę pacjentów zostało wdrożone na stałe w klinikach enel-med. Rośnie również zainteresowanie usługami e-commerce. W trzech pierwszych kwartałach 2021 r. zanotowano znaczący wzrost sprzedaży oferty abonamentów indywidualnych w e-sklepie – aż o 1342% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
– W naszych klinikach łączymy zaawansowane technologie i wiedzę ekspercką z najwyższą jakością obsługi. Staramy się być blisko klienta i jego potrzeb, i przygotowywać spersonalizowane rozwiązania. W 2021 roku ważnym dla nas momentem było otwarcie ultranowoczesnej dziewięciofotelowej placówki stomatologicznej na Zaciszu w Warszawie. Centrum Zacisze działa w formule kliniki jednego dnia i oferuje pacjentom unikalne na skalę ogólnopolską ekspresowe usługi protetyczne, a także innowacyjne i bezstresowe zabiegi w sedacji wziewnej oraz narkozie – podkreśla Prezes Zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED Jacek Rozwadowski.
Źródło: materiały prasowe
Czytaj też: Medicover przejmuje Kliniki Terapii Allenort