Raport Top Disruptors in Healthcare: Nowa era innowacji medycznych - Strona 2 z 2 - dlaszpitali.pl

Wyszukaj w serwisie

Reklama

Raport Top Disruptors in Healthcare: Nowa era innowacji medycznych

Większość respondentów (75% badanych) stwierdziła, że rosyjska inwazja na Ukrainę nie miała wpływu na ich działalność. Może to sugerować, że działalność polskich startupów w dużej mierze nie jest bezpośrednio powiązana z sytuacją polityczną czy gospodarczą w tym państwie.

W tegorocznej edycji Raportu, startupy wskazywały, że z kolei największy problem w rozwoju ich rozwiązania stanowi znalezienie inwestora / finansowania (44% badanych). Wynik ten nie zmienił się za bardzo w porównaniu do zeszłego roku, podobnie jak w przypadku problemu, którym jest promocja i sprzedaż rozwiązania (w tegorocznej edycji problem ten zidentyfikowało 35% badanych). Trudności w pozyskiwaniu środków finansowych i inwestorów mogą wpływać na utrudniony rozwój i skalowanie ich rozwiązań. Ponadto, może wiązać się to także z problemem w prowadzeniu efektywnej promocji i sprzedaży, jako że marketing wymaga środków pieniężnych.

Wśród instytucji, z którymi startup najczęściej współpracuje nadal są placówki medyczne (62% badanych), chociaż trend ten zdaje się spadać w ostatnich latach (w drugiej edycji było to 70%, natomiast w trzeciej już tylko 63%). Współpraca z placówkami medycznymi jest kluczowa dla startupów medycznych, ponieważ umożliwia im testowanie, wdrażanie i doskonalenie swoich rozwiązań w rzeczywistym środowisku medycznym. Jak wynika z Przeglądu „AI to nie Sci-Fi”, opublikowanego przez Polską Federację Szpitali we współpracy z Koalicją AI w zdrowiu i zespołem ekspertów wZdrowiu, rozwiązania medyczne, w tym startupów medycznych z Raportu, już teraz są wdrożone w niektórych szpitalach i świetnie działają w praktyce.

W toku badań do raportu ustalono, że ponad połowa startupów (54% badanych), została założona przez zespół składający się wyłącznie z mężczyzn. Mieszane zespoły założycieli dotyczą 45% startupów. Startupy założone wyłącznie przez kobiety stanowią mniejszość. W badanej grupie tylko 2 startupy (1% badanych) zostały założone przez zespół składający się wyłącznie z kobiet. Jest to wyjątkowo niska liczba w porównaniu do udziału mężczyzn jako founderów.

Na potrzeby raporty przeanalizowano także sposoby finansowania. Źródłem funduszy w ponad połowie przypadków (56% badanych) są środki własne założycieli. Respondenci finansują swoje przedsięwzięcia również dzięki inwestycjom prywatnych inwestorów (41% badanych) oraz z grantów funduszy europejskich (40% badanych). Pieniądze od polskich funduszy VC pozyskała jedna trzecia startupów, a od zagranicznych tylko 13% co może być niepokojącym objawem świadczącym o małym zainteresowaniu funduszy zagranicznych polskim rynkiem startupów medycznych.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnymi wynikami badań rynku startupowego w najnowszej, czwartej edycji Raportu “Top Disruptors in Healthcare”, opublikowanego podczas międzynarodowej Konferencji AI & MEDTECH CEE!

Wspólnie działamy na rzecz przyszłości startupów medycznych

Tegorocznymi Partnerami Głównymi Raportu “Top Disruptors in Healthcare” są AstraZeneca, Google for Startups oraz PZU Zdrowie. Partnerem Wspierającym jest Kancelaria DZP. Są to czołowe organizacje branżowe, napędzające również rozwój innowacji w sektorze MedTech, które wspierają nas od czasu początkowych edycji Raportu. Ich zaangażowanie oraz długotrwałe wsparcie przyczyniają się do realizacji naszej wizji i postępu w dziedzinie ochrony zdrowia.

Raport “Top Disruptors in Healthcare” to nie tylko kolejna publikacja, lecz prawdziwa mapa drogowa przyszłości medycyny, która ukazuje, jak nowatorskie technologie i startupy przyczyniają się do transformacji opieki zdrowotnej. Zachęcamy do zapoznania się z Raportem na stronie internetowej Koalicji “AI w Zdrowiu”.

Raport jest dostępny w dwóch wersjach podstawowej, która jest darmowa dla wszystkich zainteresowanych, oraz rozszerzonej, płatnej, która zawiera pełne informacje na temat każdego ze 151 startupów medycznych.

Źródło: materiały prasowe

Komentarze

Strefa wiedzy

655 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 16 kategorii tematycznych

Reklama
Poznaj nasze serwisy