Kolejna edycja Raportu „Top Disruptors in Healthcare” jest już dostępna!
Część pytań i odpowiedzi udzielonych przez startupy widoczna jest tylko w rozszerzonej wersji Raportu, m.in. sekcja aktualnych potrzeb, dane kontaktowe, życiorysy założycieli, informacje wrażliwe, jak wygląda potencjalna konkurencja, a także dokładne dane finansowe. Wersja rozszerzona Raportu będzie odpłatnie udostępniona zainteresowanym osobom i organizacjom.
Polskie startupy medyczne w służbie ochrony zdrowia
Zestaw pytań do formularza został opracowany w taki sposób, aby mógł zgromadzić najbardziej istotne informacje o firmach biorących udział w Raporcie. Twórcy Raportu zidentyfikowali i podjęli próbę kontaktu z ponad 300 startupami medycznymi, z których 144 znalazło się w Raporcie. Swoje rozwiązania zaprezentowały startupy na wszystkich etapach rozwoju, poczynając od Proof of Concept, a kończąc na etapie Growth.
– Transformacja ma miejsce w praktyce tylko wtedy, gdy firmy mogą dobrze prosperować, znaleźć docelowych konsumentów i otrzymać wystarczające wsparcie finansowe i zawodowe od krajów i rządów. Dlatego cieszę się, że ukazuje się raport o startupach w ochronie zdrowia zatytułowany „Top Disruptors in Healthcare 2022” – wskazuje w Raporcie dr Bertalan Mesko, Dyrektor The Medical Futurist Institute.
– Startupy medyczne wyrastają na wizytówkę polskiej gospodarki i integralną część naszego systemu ochrony zdrowia. Dlatego już po raz trzeci PZU Zdrowie ma zaszczyt objąć patronatem Raport „Top Disruptors in Healthcare”. Rozwój tej publikacji pokazuje, jak z roku na rok rynek medtech powiększa się o kolejne podmioty i udane wdrożenia. Z perspektywy operatora medycznego szczególnie interesujące są te rozwiązania, które mogą usprawnić pracę personelu medycznego i zwiększyć dostępność opieki, a także wspierać pozytywne doświadczenia pacjentów – zauważa Agnieszka Karbowiak, Członek Zarządu PZU Zdrowie.
Statystyki z Raportu
Tym co wyróżnia tegoroczną edycję są również pogłębione statystyki badań, uwzględniające m.in. informacje dotyczące oferowanego rozwiązania, dane na temat firmy oraz zespołu, aktualne potrzeby startupów, bariery ich rozwoju oraz planowaną ekspansję zagraniczną.
– Wyniki raportu potwierdzają nasze doświadczenia z zeszłorocznej edycji programu Google for Startups Accelerator: Europe, który był dedykowany startupom z sektorów healthtech i wellbeing. Podczas tego programu wspieraliśmy startupy w rozwoju produktu, sztucznej inteligencji, modelu biznesowego, analizowania rynków zagranicznych i ekspansji międzynarodowej. Z przyjemnością obserwujemy alumnów naszych programów takich jak Biotts, MedApp czy Infermedica, które z sukcesem wchodzą na inne rynki – mówi Magdalena Przelaskowska, Senior Startup Partner Manager w Europie Centralnej, Google for Startups.
Czytaj też: Jak zwiększyć dostęp do leczenia biologicznego w Polsce?