Powiedz jej o tym – 6. edycja kampanii „W kobiecym interesie” - Strona 2 z 2 - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plPowiedz jej o tym – 6. edycja kampanii „W kobiecym interesie” - Strona 2 z 2 - dlaszpitali.pl

Wyszukaj w serwisie

Reklama

Powiedz jej o tym – 6. edycja kampanii „W kobiecym interesie”

Partnerem kampanii jest firma Diagnostyka, która przekazała na rzecz akcji pakiety badań hormonalnych dla kobiet, umożliwiające pacjentkom poszerzenie profilaktyki.

Patronami tegorocznej edycji wydarzenia są: Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Fundacja Avalon, Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi „Magnolia”, Fundacja Pokonać Endometriozę, Fundacja Kulawa Warszawa, Polski Związek Niewidomych oraz Fundacja Rozwoju Psychospołecznego SELF (Chełm). Patronem wspierającym kampanii jest portal „Zdrowa Ona”.

Informacje o miejscu odbywania się badań oraz dokładna instrukcja, jak się na nie zapisać, znajdują się na stronie: www.rejestracja-wkobiecyminteresie.pl

Więcej na www.wkobiecyminteresie.pl

opm-dlaszpitali-w-kobiecym-interesie

Backgrounder

Kampania W kobiecym interesie, której inicjatorem jest Gedeon Richter Polska, ma na celu zwiększenie świadomości kobiet na temat konieczności regularnych badań ginekologicznych oraz walki z nierównościami w dostępie do świadczeń zdrowotnych. Inspiracją dla pierwszej edycji kampanii, zainaugurowanej w 2019 roku, był raport Najwyższej Izby Kontroli pt. „Dostępność świadczeń ginekologiczno-położniczych finansowanych ze środków publicznych na terenach wiejskich. Lata 2016-2017”, który ujawnił znaczne nierówności w dostępie do ambulatoryjnych świadczeń ginekologiczno-położniczych na terenach gmin wiejskich i miejsko-wiejskich. Każda edycja kampanii skupia się na innych wyzwaniach związanych z dostępem do badań ginekologicznych, starając się na nie reagować lokalnie. Z bezpłatnych konsultacji i badań skorzystało 1 584 kobiet, w tym 204 zostały skierowane do szpitala na dalsze badania.

Poza kampanią W kobiecym interesie firma Gedeon Richter realizuje szereg projektów wspierających uwrażliwianie kobiet na konieczność regularnej dbałości o własne zdrowie, wsłuchiwanie się w swoje ciało, nieignorowanie symptomów, które mogą przerodzić się w chorobę.

  • Portal Zdrowa Ona – budowanie wiedzy – rzetelne, wiarygodne źródła poparte wiedzą ekspertów.
  • Grant na zdrowie – granty na projekty w obszarze zdrowia kobiet. Współpraca z PAGs.
  • Kalendarz Artystyczny – manifest kobiecości, podkreślający znaczenie społeczne i rolę społeczną kobiet poprzez sztukę; budowanie świadomości społecznej o roli kobiet we współczesnym świecie.
  1. Metoda badawcza: Badanie internetowe CAWI z wykorzystaniem panelu SWpanel.pl. Próba badawcza: Kobiety (70%) i mężczyźni (30%) powyżej 18 roku życia. W ramach badania przeprowadzono 1005 ankiet z respondentami z panelu SW Research. Termin realizacji badania: 08/03 – 18/03.2024

Źródło: materiały prasowe

Czytaj też: Narodowy Instytut Onkologii w Gliwicach realizuje innowacyjny projekt unijny

Komentarze

Strefa wiedzy

658 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 16 kategorii tematycznych

Reklama
Poznaj nasze serwisy