Podnoszenie jakości usług zdrowotnych dzięki personalizacji leczenia
Biorąc pod uwagę zmiany, jakie nieustannie zachodzą w procesach diagnostyki i leczeniu, można stwierdzić, że duża część potencjału nadal pozostaje niewykorzystana. Pojawienie się telemedycyny okazało się jednym z bardziej przełomowych i pożądanych rozwiązań sektora. Telefoniczne konsultacje ze specjalistą były wcześniej możliwe wyłącznie w szczególnych przypadkach, obecnie stały się integralną częścią profilaktyki zdrowia. Pojawia się jednak pytanie o znalezienie równowagi pomiędzy standardowymi wizytami lekarskimi a tymi „na telefon”. Na szczęście odpowiedzi nie trzeba daleko szukać – wystarczy przeanalizować dostępne dane, opinie i komentarze pacjentów. Są to informacje, które placówki gromadzą od wielu lat, jednak bardzo często pozostają niewykorzystane. Odpowiednia analiza umożliwiłaby rozwiązanie wielu problemów, tarć, a także podniesienie jakości usług, a także poziomu zadowolenia pacjentów.
Musimy pamiętać, że dzisiejsze inwestycje w rozwiązania związane z poprawą stanu technologicznego zaopatrzenia placówek medycznych, jak i w doświadczenia pacjentów odpowiadają na bieżące potrzeby rynku, które stale ewoluują. Jednak są one kluczowe w przygotowaniu sektora ochrony zdrowia na wdrażanie bardziej zaawansowanych technologii, z powszechniejszym wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI). Warto mieć na uwadze, że możliwość bardziej spersonalizowanego leczenia i świadczenia zaawansowanych form opieki może mieć duże przełożenie na pozytywne postrzeganie ochrony zdrowia przez społeczeństwo. Otwartość pacjentów będzie kluczowa przy łatwiejszej diagnostyce i szybszym reagowaniu na postępujące schorzenia. Dodatkowo uproszczenie procesów
i wykorzystywanie posiadanych już danych pozwoli odciążyć personel, co faktycznie wpłynęłoby na zwiększenie czasu, który mogliby poświęcić choremu, a co za tym idzie – wpłynie to podniesienie jakości świadczonych usług medycznych.
Źródło: materiały prasowe