Jakie czynniki będą kształtować rynek usług medycznych w 2023 roku?
Jak pokazuje raport „Rola pracodawcy w czasach nieustannych zmian – jak personalizować ofertę dla pracowników i wyjść naprzeciw ich potrzebom?” abonament zdrowotny w miejscu pracy jest ważny dla 73 proc. zapytanych, a bardzo ważny dla 28 proc. osób. Obecnie do posiadania benefitu w tej formule przyznaje się zaledwie 43 proc. osób. Pakiety są szczególnie powszechne w dużych firmach zatrudniających powyżej 250 osób, tu posiada je 63 proc. badanych. W małych przedsiębiorstwach opiekę medyczną zapewnioną ma mniej niż jedna trzecia pracowników.
W 2023 roku odpowiednio dopasowany do potrzeb pakiet zdrowotny może być istotną składową zrównoważonej polityki personalnej i narastającej na rynku walki o talenty. Analiza IR Center potwierdza, że firmy oferujące pracownikom rozwiązania medyczne są postrzegane jako organizacje lepiej dbające o zatrudnionych (77 proc.) oraz chętniej polecane jako pracodawcy (69 proc.). Respondenci podkreślają, że lepiej czują się w takich miejscach pracy, są bardziej zmotywowani i zaangażowani.
Zauważalnym trendem, który będzie kształtował rynek opieki zdrowotnej w 2023 roku jest fakt, że coraz więcej osób potwierdza gotowość współfinansowania rozwiązań medycznych oferowanych w miejscu pracy. Wg badania IR Center aż 60 proc. badanych rozważa możliwość dopłacania do spersonalizowanego pakietu zdrowotnego. Ta liczba wzrasta do 67 proc., jeśli pakiet zawierałby dodatkowo rozszerzoną ofertę stomatologii zachowawczej i estetycznej.
– Jak pokazują przeprowadzone przez nas analizy, szansą na wyjście impasu w 2023 roku jest współfinansowanie opieki medycznej. Zarówno firmy, jak i pacjenci są już gotowi na wdrożenie partycypacyjnego modelu w ochronie zdrowia. Branże, które zdecydują się na taką zmianę w myśleniu o benefitach pracowniczych, zyskają znaczącą przewagę konkurencyjną. Prywatni świadczeniodawcy usług medycznych optymalizują i nadal muszą optymalizować koszty, choćby dygitalizując jak najwięcej procesów na linii lekarz-pacjent. Ale działania tylko po stronie placówek medycznych nie wystarczą. Dopiero dopłata rzędu kilkudziesięciu złotych umożliwia skonstruowanie atrakcyjnej i spersonalizowanej oferty zdrowotnej. Bez tego ani pracodawca, ani placówki nie będą w stanie zapewnić pracownikom satysfakcjonującej dostępności i zakresu usług w ramach ich pakietów – podsumowuje Jacek Rozwadowski, Prezes Zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED.
Źródło: materiały prasowe
Przypisy:
- „Rola pracodawcy w czasach nieustannych zmian – jak personalizować ofertę dla pracowników i wyjść naprzeciw ich potrzebom?” zrealizowany przez IR Center we współpracy z Centrum Medycznym ENEL-MED.
- „Oszczędzanie Polaków w inflacji” zostało przeprowadzone w grudniu 2022 r. przez IMAS International na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (N=1 008) metodą CAWI.