Jak narzędzia online oraz AI mogą wspierać placówki medyczne i ich personel? - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plJak narzędzia online oraz AI mogą wspierać placówki medyczne i ich personel? - dlaszpitali.pl
Reklama

Jak narzędzia online oraz AI mogą wspierać placówki medyczne i ich personel?

opm-dlaszpitali-AI
fot. iStock

W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie jedyną stałą rzeczą jest zmiana, to właśnie nowoczesne narzędzia online stały się przewagą konkurencyjną i kluczowym elementem efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi.

Wśród różnych obszarów wsparcia podmiotów z branży medycznej i sektora ochrony zdrowia, narzędzia te odgrywają szczególnie istotną rolę w planowaniu pracy w przychodniach, gabinetach lekarskich, szpitalach i placówkach medycznych, umożliwiając lepsze i bardziej efektywne zarządzanie personelem medycznym, pracownikami socjalnymi i pacjentami. Dlaczego zmiana w tym obszarze jest tak ważna i potrzebna?

Planowanie w MS Excel kontra w narzędziach SaaS

Tradycyjne metody planowania personelu medycznego za pomocą arkuszy kalkulacyjnych, takich jak MS Excel, jeszcze niedawno były bardzo powszechne. Jednak warto podkreślić, że narzędzia typu Software as a Service (SaaS) zrewolucjonizowały podejście do planowania czasu pracy oferując znacznie bardziej zaawansowane funkcje z dostępem do nich z każdego miejsca na świecie. W przeciwieństwie do Excela, narzędzia SaaS umożliwiają łatwiejsze planowanie, monitorowanie i dostosowywanie strategii personalnej w czasie rzeczywistym. To pozwala na szybkie dostosowywanie się do otaczającej Nas zmienności, szczególnie w przychodniach, placówkach służby zdrowia i szpitalach.

Z obserwacji polskiego rynku pracy i sektora medycznego oraz ochrony zdrowia, można zauważyć, że wciąż wiele podmiotów korzysta z poczciwego arkusza kalkulacyjnego, planując czas pracy oraz ilość pracowników. Budowanie świadomości w placówkach medycznych o innych narzędziach planistycznych to proces, który zapewne potrawa jeszcze kilka lat.

Jak Workforce Management System może przysłużyć się w jednostkach służby zdrowia?

Workforce Management System (WMS) to kompleksowe pojęcie i podejście do planowania, które zazwyczaj określa narzędzie integrujące różne aspekty zarządzania personelem medycznym. Obejmuje ono planowanie czasu pracy, zarządzanie absencjami, kontrolę dostępu, a także analizę efektywności pracowników. Placówki medyczne korzystające z systemu WMS zyskują możliwość skonsolidowanego monitorowania działań związanych z planowaniem personelu, planowaniem zabiegów, czy analizą danych historycznych w zakresie sezonowości chorób zakaźnych, co przekłada się na lepszą kontrolę i optymalizację zasobów, a także efektywniejsze zarządzanie placówką.

Co ważne, korzystanie z WMS przekłada się na znaczny wzrost efektywności pracy, a także ogranicza przymus wykorzystania wielu narzędzi w szpitalu czy przychodni, ponieważ jednym systemem jesteśmy w stanie zapewnić kompleksowe podejście 360 do obsługi wielu procesów.

Czytaj też: Rozwój technologiczny w ochronie zdrowia znacznie przyspieszył. Trendy na 2024 rok

Komentarze

Sklep

Zarządzanie jakością w diagnostyce obrazowej – praktyczne aspekty

Zarządzanie jakością w diagnostyce obrazowej – praktyczne aspekty

175,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 5/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 5/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.