Zmiany w NFZ. Drugie życie Funduszu... - Strona 3 z 5 - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plZmiany w NFZ. Drugie życie Funduszu... - Strona 3 z 5 - dlaszpitali.pl

Wyszukaj w serwisie

Drugie życie NFZ

W  odczuciu autorów kluczem do  sukcesu wdrożenia Strategii będzie skoncentrowanie działań, z  jednej strony na  jej komunikacji i  wyjaśnianiu podstawowych zasad, z  drugiej zaś koncentracja działań rozwojowych Funduszu wokół opisanych celów strategicznych. Czyli spowodowanie, że  każde podejmowane działanie będzie zgodne z  przyjętą strategią. Ma  ona być jedynym dokumentem definiującym długofalowe cele funkcjonowania organizacji – NFZ. Procesy ich realizacji będą monitorowane i  oceniane przez pryzmat zgodności z  założeniami przyjętego dokumentu.

Poprawa wizerunku – warunek sukcesu? 

NFZ stawia na  budowę zaufania. Interesariuszem (beneficjentem) pozytywnych zmian ma  być jednak nie tylko pacjent. Organizacja, w  ramach zaprojektowanej strategii działania, stawia sobie bardziej ambitne zadanie. Wśród pozostałych adresatów zmian projekt wymienia świadczeniodawców oraz organy władzy publicznej, głównie Ministerstwo Zdrowia i  Ministerstwo Finansów. Z  punktu widzenia strategii Funduszu to  właśnie interesy tych podmiotów, zależnych bezpośrednio od  działania NFZ lub wpływających na  jego funkcjonowanie, powinny być zbieżne, a  ich realizacja wpływać pozytywnie na  jego wizerunek. Wzrost zaufania do  działań NFZ, tym samym poprawa wizerunku, ma  stanowić o  jego przyszłym sukcesie jako instytucji zaufania publicznego. Nie wchodząc w  szczegóły realizacyjne przyjętej strategii, oczywiste jest, że  Fundusz podejmuje się bardzo trudnego przedsięwzięcia. Pozbycie się, ukształtowanego przez lata, odium instytucji nieprzyjaznej, wręcz opresyjnej dla szeroko rozumianego otoczenia, będzie wymagało czasu, przemyślanych działań i  niezwykłej konsekwencji. Omawiane Założenia do  Strategii przewidują powyższe zadania do  realizacji.

W  odniesieniu do  pacjentów skoncentrowane przede wszystkim na  poprawie dostępności i  jakości świadczeń oraz [...]

Ten materiał dostępny jest dla Subskrybentów.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną Subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas

Komentarze

Reklama

Strefa wiedzy

653 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 16 kategorii tematycznych

Reklama
Poznaj nasze serwisy