Zintegrowany system zarządzania narzędziami chirurgicznymi – case study na przykładzie Świętokrzyskiego Centrum Onkologii
Rozbudowa Centralnej Sterylizatorni
W odpowiedzi na rozbudowę Bloku Operacyjnego konieczne było zwiększenie przepustowości w Centralnej Sterylizatorni. W 2009 roku ŚCO przystąpiło do rozbudowy i modernizacji działu, która polegała na zwiększeniu liczby sterylizatorów parowych i myjni-dezynfektorów.
Obecnie Centralna Sterylizatornia przygotowuje dla Bloku Operacyjnego około 6 tys. zestawów chirurgicznych i 190 tys. pojedynczych wyrobów medycznych dla całego Centrum rocznie.
System informatyczny w Centralnej Sterylizatorni
By zapanować nad tak dużą przepustowością narzędzi chirurgicznych, wprowadzony został jeden z pierwszych w Polsce zintegrowany system komputerowy do zarządzania i wspomagania pracy w Centralnej Sterylizatorni oraz zarządzania obiegiem narzędzi chirurgicznych.
Wdrożony w naszej jednostce system to wielostanowiskowe narzędzie wysokiej klasy, o dużych możliwościach, służące do monitorowania obiegu i lokalizowania. System ten został opracowany w taki sposób, aby spełniał zarówno wymagania Centralnej Sterylizatorni w ŚCO, jak i wymagania zewnętrznych dostawców usług opieki medycznej, których obsługuje nasza jednostka.
Zastosowany system jest rozwiązaniem w pełni modularnym i działającym w oparciu o programy użytkowe. Wspiera procedury zapewnienia jakości, dokumentację i archiwizację wszystkich cykli, wchodzących w skład procesu obróbki i monitorowania materiału sterylnego. Jest zgodny z aktualnymi standardami dotyczącymi procesów obróbki i lokalizowania materiałów sterylnych.
System posiada w pełni graficzny interfejs użytkownika (kompatybilny z systemem Windows) i może być w łatwy sposób uaktualniany i rozbudowywany. [...]