Wpływ epidemii zakażeń koronawirusem na działalność leczniczą – telemedycyna
Obecnie 90% pacjentów przychodni rodzinnych obsługiwanych jest zdalnie. Porozumienie Zielonogórskie podaje nawet, że 98% pacjentów dzwoni do przychodni zamiast przychodzić.
Epidemia wpływa na upowszechnienie „telemedycznego” udzielania świadczeń zdrowotnych w Polsce. Istnieje wiele definicji telemedycyny – przykładowo Amerykańskie Stowarzyszenie Telemedycyny (ATA) podaje, że telemedycyna jest formą wymiany informacji medycznych pomiędzy dwoma stronami, przebiegająca przy wykorzystaniu narzędzi telekomunikacyjnych, której celem jest poprawa stanu zdrowia pacjenta. Światowa Organizacja Zdrowia przyjęła natomiast, że telemedycyna to świadczenie usług zdrowotnych przez wszystkich pracowników służby zdrowia korzystających z technologii informacyjno-komunikacyjnych do wymiany ważnych informacji do diagnozowania, leczenia i zapobiegania chorobom i urazom, badań i oceny, a także dla ustawicznego kształcenia pracowników służby zdrowia w interesie rozwijania zdrowia osób fizycznych i ich społeczności, gdzie odległość jest czynnikiem krytycznym.
Telemedycyna stanowi bezspornie innowacyjną formę sprawowania opieki medycznej przy wykorzystaniu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. W czasie epidemii stała się ona alternatywnym sposobem udzielania świadczeń zdrowotnych w szczególności w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej. Telemedycyna przez wiele lat nie była u...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online