Szpitale post-COVID: projektowanie – modernizacja – budowa
Kategorie użytkowników szpitala i ich wzajemne interakcje w kontekście przeciwdziałania zakażeniom
Schemat komunikacji szpitalnej to kluczowy element analizy działania szpitala. Pierwszym elementem tego schematu jest określenie kategorii użytkowników szpitala. Podzieliliśmy je na grupy:
a) pacjenci:
- planowi przyjmowani do szpitala,
- planowi ambulatoryjni,
- nieplanowi ambulatoryjni,
- nieplanowi − stany nagłe,
- nieplanowi przyjmowani do szpitala.
b) odwiedzający:
- odwiedzający pacjentów chodzących,
- odwiedzający pacjentów leżących,
- goście administracji,
- studenci,
- przedstawiciele firm zewnętrznych i kontrahentów,
- pozostali odwiedzający niecykliczni.
c) personel:
- personel bezpośrednio kontaktujący się z pacjentami:
- lekarze,
- pielęgniarki,
- fizjoterapeuci, rehabilitanci,
- ratownicy medyczni,
- pracownicy triage,
- opiekunowie medyczni,
- salowe,
- personel bez kontaktu bezpośredniego z pacjentami działający w
czasie pracy dziennej szpitala:
- administracja,
- personel techniczny,
- technicy medyczni (diagnostyka),
- pracownicy laboratorium,
- pracownicy sterylizacji,
- pracownicy patomorfologii,
- pracownicy apteki,
- pracownicy rejestracji,
- ochrona,
- personel kuchni,
- pracownicy dostaw (koniecznych w czasie pracy dziennej),
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online