System poczty pneumatycznej na przykładzie Nowego Szpitala Wojewódzkiego we Wrocławiu
Możliwości poprawy funkcjonowania poczty
Poszczególne stacje bazowe systemu poczty wyposażone zostały przez dostawcę systemu w czytniki kart elektronicznych, a w ramach inwestycji zakupione zostały również karty elektroniczne. W pierwszym okresie eksploatacji nie dokonywaliśmy wdrożenia pracy w oparciu o użycie indywidualnych czytników kart elektronicznych dla personelu, żeby nie wprowadzać dodatkowego stresu dla użytkownika systemu związanego z użyciem samych kart. Z czasem, kiedy system działał już bezawaryjnie, nie było zainteresowania do wdrożenia dalszego elementu identyfikacji personalnej nadawcy przesyłki. Rozważane było przez użytkownika wdrożenie transportu krwi przy użyciu systemu poczty i w tym przypadku użycie ww. kart byłoby wymagane, ale na obecnym etapie wdrożenie tego kolejnego elementu do transportu systemem poczty nie doczekało się realizacji. Posiadamy w tym zakresie możliwości techniczne, ale nie zbudowano jeszcze właściwych, wymaganych wewnętrznych procedur realizacyjnych.
Możliwości rozbudowy systemu
Dostawca systemu wskazywał nam, jako zarządcy obiektu, możliwość właściwego wykorzystania tego systemu do dystrybucji leków na poszczególne oddziały szpitala z apteki centralnej. Jest to techniczne możliwe, ale wymaga rozbudowy systemu.
Zużycie części eksploatacyjnych
W realizowanym okresie trzech lat eksploatacji ze względu na znaczny wzrost wykorzystania naszego systemu i duże przebiegi poszczególnych tub musieliśmy interwencyjnie dokonywać zakupów znacznych ilości pierścieni uszczelniających tub transportowych. Pierścienie te jako element tłoka w systemie przy dużych przebiegach po prostu się zużywają i wymagają wymiany. Zakup takich pierścieni w znacznych [...]