Proces informatyzacji – zespół i konkurs
3. Wsparcie użytkowników systemów informatycznych funkcjonujących w szpitalu, w szczególności poprzez:
– szkolenia grupowe lub instruktaże stanowiskowe użytkowników w zakresie właściwego korzystania z modułów/usług systemów informatycznych, do których użytkownicy są uprawnieni, w szczególności w zakresie wspomagania procesów diagnostycznych i leczniczych,
– przyjmowanie od użytkowników zgłoszeń problemów i incydentów ze sprzętem lub oprogramowaniem oraz zapewnianie ich rozwiązywania,
– współpracę z użytkownikami w zakresie realizacji ich zadań merytorycznych z wykorzystaniem systemów informatycznych, w szczególności w zakresie EDM, elektronicznego obiegu dokumentów, w tym e-faktur i stosowania e-podpisu,
– szkolenia użytkowników, prowadzone z administratorem bezpieczeństwa informacji, w zakresie zachowania (procedury, standardy) bezpieczeństwa przetwarzania danych,
– instruktaże użytkowników w zakresie wymogów licencyjnych: dopuszczalność i zakres stosowania oprogramowania.
4. Współuczestnictwo w opracowaniu i wdrażaniu polityki bezpieczeństwa informacji oraz jej techniczna realizacja w systemach informatycznych SPSK, w szczególności poprzez:
– współudział w opracowywaniu procedur polityki bezpieczeństwa w zakresie systemów i usług informatycznych,
– zarządzanie dostępem do sieci, zasobów, systemów i usług informatycznych, w tym administrowanie uprawnieniami,
– zarządzanie urządzeniami i systemami ochrony przed włamaniami, wirusami, nieuprawnionym dostępem;
– nadzorowanie działań w systemach informatycznych w szpitalu pracowników firm zewnętrznych uprawnionych z tytułu realizacji umów gwarancyjnych lub serwisowych,
– realizację wymagań polityki bezpieczeństwa w zakresie informatycznego zabezpieczenia danych przed utratą i nieuprawnionym dostępem,
– zarządzanie kopiami bezpieczeństwa systemów i danych przechowywanych elektronicznie,
– zarządzanie uprawnieniami użytkowników.
5. Zarządzanie – we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi – rozwojem systemów informatycznych w szpitalu na poziomie infrastruktury informatycznej i oprogramowania, w tym e-usług, w szczególności poprzez:
– opracowanie wniosków do dyrekcji w zakresie kierunków rozwoju systemów informatycznych w szpitalu oraz planów inwestycyjnych lub remontowo-modernizacyjnych,
– udział w merytorycznym przygotowaniu (opis przedmiotu zamówienia, [...]