Zarządzanie prawami pacjenta w podmiotach leczniczych – zarys problematyki
fot. iStock
Title: Management of patient rights in health facilities – an overview of the issues
Streszczenie: Do fundamentalnych obowiązków podmiotów leczniczych należy przestrzeganie praw pacjenta. Ich realizacja to także podstawowy standard wykonywania każdego zawodu medycznego. Naruszenie praw pacjenta stanowi coraz powszechniejszą podstawę roszczeń pacjentów. Jedną ze sfer zarządzania realizowaną w każdym podmiocie leczniczym powinno być zarządzanie prawami pacjenta. Prawidłowe zarządzenie prawami pacjenta minimalizuje ryzyko roszczeń pacjentów. Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych pojęć związanych z prawami pacjenta i przybliżenie koncepcji zarządzania nimi.
Słowa kluczowe: zarządzanie, prawa pacjenta, informowanie, prawo, procedury, roszczenia
Summary: The fundamental obligations of health facilities include respecting patient rights. Their implementation is also the basic standard for practicing any medical profession. Violation of patient rights is an increasingly common basis for patient claims. One of the areas of management implemented in every health facility should be managing patient rights. The proper management of patient rights minimises the risk of patient claims. The aim of the article is to present the basic terms related to patient rights as well as the concept of their ...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online