Personel szpitali o bezpieczeństwie pracy i leczenia pacjentów
fot. iStock
Podstawowym zagadnieniem poruszonym w raporcie pt.: „Badanie kultury bezpieczeństwa w polskich szpitalach” był problem zdarzeń niepożądanych występujących w opiece szpitalnej. Przez ich pryzmat podjęto próbę dokonania oceny poziomu bezpieczeństwa placówek szpitalnych dla leczonych w nich chorych, jak i pracującego personelu.
Miniony rok 2021 był kolejnym, który z jednej strony ponownie boleśnie doświadczył system ochrony zdrowia skutkami kolejnych mutacji koronawirusa SARS-CoV-2, z drugiej natomiast był rokiem zapowiadanych wielu zmian mających poprawić jego funkcjonowanie, a przede wszystkim jakość udzielanych pacjentom świadczeń. Minister zdrowia Adam Niedzielski wielokrotnie podkreślał konieczność podniesienia jakości poziomu lecznictwa, doprowadzając m.in. do wprowadzenia w życie ustawowych rozwiązań w postaci ustawy o jakości w ochronie zdrowia.
Miałem okazję, również na tych łamach, wypowiadać się na temat samego problemu oceny jakości świadczeń, nie ustawy (Trudny problem jakości, „OPM” 2/2021). Obecnie chciałbym niejako kontynuować ten wątek z nieco innej perspektywy. Propozycje i zapisy ustawowe zostały bowiem przez ekspertów i praktyków wielokrotnie już omówione i opisane. Zabrakło głosu jednych z najbardziej zainteresowanych, oprócz samych pacjentów, mianowicie pracowników systemu opieki zdrowot...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online