Obowiązki informacyjne placówki posiadającej stronę internetową

Zgodnie z Ustawą o działalności leczniczej możliwe jest wykorzystanie strony internetowej jako formy udostępnienia podstawowych danych placówki określonych w jej regulaminie organizacyjnym, w tym m.in. rodzaju i zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych, wysokości opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej czy opłat za świadczenia zdrowotne.
Strona www placówki medycznej to bez wątpienia biznesowy standard. Pomimo dużej popularności narzędzi internetowych wykorzystywanych do komunikacji z pacjentem nie spełniają one podstawowych obowiązków informacyjnych. Wbrew pozorom nie należy to do prostych zadań – poszczególne obowiązki wynikają z różnych aktów prawnych. W dodatku nierzadko placówki popełniają nie tylko błędy formalne, ale i w sposób niewłaściwy konstruują treści na swoich stronach internetowych. Formułowanie komunikatów do pacjentów, które noszą cechy reklamy, wiąże się bowiem z dotkliwymi sankcjami.
Informowanie, ale nie reklamowanie
Zgodnie z art. 24 ust. 2 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (dalej jako: u.o.l.) możliwe jest wykorzystanie strony internetowej jako formy udostępnienia podstawowych danych placówki określonych w jej regulaminie organizacyjnym, w tym m.in. rodzaju i zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych, wysokości opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej czy opłat za świadczenia zdrowotne. Zakres publikowanych informacji nie jest jednak dowolny. Należy mieć na uwadze, że art. 14 u.o.l. wyraźnie zakazuje nadawania udzielanym przez placówkę informacjom cech reklamy.
Jednocześnie [...]