Outsourcing laboratoriów szpitalnych
Co to jest outsourcing?
Outsourcing jest narzędziem zarządczym często wykorzystywanym w ochronie zdrowia na całym świecie. Polega on na przekazaniu pewnych wybranych obszarów działalności w ręce organizacji zewnętrznej, zamiast wykonywaniu ich we własnym zakresie. Outsourcing najczęściej dotyczy usług pomocniczych, jak np. ochrona, utrzymanie czystości czy też żywienie pacjentów, ale są też liczne przykłady przekazania w ręce zewnętrznych usługodawców pewnych działań medycznych, jak np. diagnostyki obrazowej i laboratoryjnej, a nawet pełnej obsługi sali zabiegowej czy też operacyjnej lub stacji dializ. Ideą outsourcingu jest przekazanie zewnętrznym fachowym organizacjom działań w dziedzinach, w których ma się mniejsze kompetencje, i pełne skoncentrowanie się na prowadzeniu działalności podstawowej, w której ma się wysokie kompetencje. Outsourcing zewnętrzny nie jest więc, jak to można czasem usłyszeć, „wyprowadzeniem laboratorium ze szpitala” czy też „likwidacją laboratorium szpitalnego i wywożeniem wszystkich badań na zewnątrz”, a tylko przekazaniem zewnętrznej firmie eksperckiej zarządzania nad funkcjonującym w strukturach szpitala laboratorium, wraz z personelem i wyposażeniem.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online