Jakość obsługi pacjenta w Polsce: komunikacja personelu...- Strona 2 z 2 - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plJakość obsługi pacjenta w Polsce: komunikacja personelu...- Strona 2 z 2 - dlaszpitali.pl

Pacjent oczekujący leczenia potrzebuje rozmowy i wysokiej jakości obsługi

Problemy komunikacji w  równym stopniu dotykają: lekarzy, pielęgniarki, jak i  personel pomocniczy – pracowników sekretariatów medycznych i  administracji. Często są  one wynikiem niewystarczającej wiedzy i  umiejętności, w  jaki sposób rozmawiać z  pacjentem i  jego rodziną, jak słuchać i  co  odpowiadać – zwłaszcza w  sytuacji skomplikowanego leczenia, niekończących się kolejek, obwarowań prawnych, pośpiechu i  wielu pytań stawianych przez chorych. Także sami pacjenci nie ułatwiają tego procesu – zniecierpliwieni, podenerwowani, doświadczający lęku o  zdrowie i  życie doprowadzają do  wielu trudnych sytuacji, z  którymi personel medyczny nie zawsze potrafi sobie poradzić.

Potrzeba odpowiedniej komunikacji z  pacjentem 

W  szpitalach, w  przychodniach publicznych, jak i  w  prywatnych gabinetach ciągle istnieje duża potrzeba odpowiedniego przygotowania personelu medycznego do  komunikacji z  pacjentem i  jego rodziną. Komunikacji, która zwraca uwagę na  potrzeby pacjenta, dostrzega jego trudne emocje, lęki i  obawy, nie przechodząc nad nimi obojętnie; komunikacji, która jest spójna na  poziomie słów i  gestów; komunikacji, która jest precyzyjna i  jasna, pozbawiona niezrozumiałych słów i  nadmiernej ilości medycznych terminów; komunikacji, która jest asertywna, czyli szanująca granice; komunikacji, która buduje zaufanie i  poczucie bezpieczeństwa (4).

Jak wynika z  badań przeprowadzonych w  2010 r., większość Polaków twierdzi, że  ufa swojemu lekarzowi i  nie ma  potrzeby konsultowania się z  innymi specjalistami. Jednocześnie aż  „40% pacjentów ma  problem z  zaufanie...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

Otrzymasz dostęp do:
  • wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
  • materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
  • wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
  • materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
  • wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online
Kup dostęp

Logowanie

Komentarze

Sklep

Zarządzanie jakością w diagnostyce obrazowej – praktyczne aspekty

Zarządzanie jakością w diagnostyce obrazowej – praktyczne aspekty

175,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 6/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 6/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.