Jakość obsługi pacjenta w Polsce: komunikacja personelu... - dlaszpitali.pl

Wyszukaj w serwisie

Reklama

Pacjent oczekujący leczenia potrzebuje rozmowy i wysokiej jakości obsługi

opm-jakosc-obslugi-pacjenta-w-polsce-komunikacja-personelu-z-rodzina
fot. iStock

W szpitalach, w przychodniach publicznych czy w prywatnych gabinetach ciągle istnieje duża potrzeba odpowiedniego przygotowania personelu medycznego do komunikacji z  pacjentem i  jego rodziną.

Podstawowym oczekiwaniem pacjenta zgłaszającego się do  placówki medycznej jest uzyskanie adekwatnej do  jego sytuacji pomocy: rzetelnej diagnozy oraz skutecznej terapii. Jest ją  w  stanie zapewnić tylko dobrze przygotowany personel medyczny z  lekarzem na  czele. Niemniej, oprócz tych podstawowych warunków, pacjenci i  ich rodziny w  coraz większym stopniu oczekują również poszanowania przysługujących im  praw oraz wysokiej jakości obsługi.

Prawa pacjenta i ich przestrzeganie 

Z  danych Rzecznika Praw Pacjenta (2017) wynika, że  ciągle jeszcze w  naszych szpitalach i  przychodniach nie wszystkie prawa przysługujące pacjentowi są  w  pełni respektowane (1). Najlepiej przestrzegane jest prawo pacjenta do  opieki duszpasterskiej. Znacznie gorzej jest już z  prawami pacjenta do:

  • informacji;
  • poszanowania intymności i  godności.

Najgorzej zabezpieczonymi prawami pacjenta pozostają:

  • prawo do  świadczeń zdrowotnych;
  • prawo do  dokumentacji medycznej.

Z  drugiej strony, po  latach intensywnych wzrostów, ustabilizowała się liczba kierowanych do  Biura Rzecznika Praw Pacjenta zgłoszeń, która na  przestrzeni ostatnich [...]

Ten materiał dostępny jest dla Subskrybentów.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną Subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas

Komentarze

Strefa wiedzy

655 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 16 kategorii tematycznych

Reklama
Poznaj nasze serwisy