Jakość obsługi pacjenta w Polsce: komunikacja personelu... - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plJakość obsługi pacjenta w Polsce: komunikacja personelu... - dlaszpitali.pl
Reklama

Pacjent oczekujący leczenia potrzebuje rozmowy i wysokiej jakości obsługi

opm-jakosc-obslugi-pacjenta-w-polsce-komunikacja-personelu-z-rodzinafot. iStock

W szpitalach, w przychodniach publicznych czy w prywatnych gabinetach ciągle istnieje duża potrzeba odpowiedniego przygotowania personelu medycznego do komunikacji z  pacjentem i  jego rodziną.

Podstawowym oczekiwaniem pacjenta zgłaszającego się do  placówki medycznej jest uzyskanie adekwatnej do  jego sytuacji pomocy: rzetelnej diagnozy oraz skutecznej terapii. Jest ją  w  stanie zapewnić tylko dobrze przygotowany personel medyczny z  lekarzem na  czele. Niemniej, oprócz tych podstawowych warunków, pacjenci i  ich rodziny w  coraz większym stopniu oczekują również poszanowania przysługujących im  praw oraz wysokiej jakości obsługi.

Prawa pacjenta i ich przestrzeganie 

Z  danych Rzecznika Praw Pacjenta (2017) wynika, że  ciągle jeszcze w  naszych szpitalach i  przychodniach nie wszystkie prawa przysługujące pacjentowi są  w  pełni respektowane (1). Najlepiej przestrzegane jest prawo pacjenta do  opieki duszpasterskiej. Znacznie gorzej jest już z  prawami pacjenta do:

  • informacji;
  • poszanowania intymności i  godnoś...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

Otrzymasz dostęp do:
  • wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
  • materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
  • wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
  • materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
  • wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online
Kup dostęp

Logowanie

Komentarze

Sklep

Zarządzanie jakością w diagnostyce obrazowej – praktyczne aspekty

Zarządzanie jakością w diagnostyce obrazowej – praktyczne aspekty

175,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 5/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 5/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.