Pacjent oczekujący leczenia potrzebuje rozmowy i wysokiej jakości obsługi
W szpitalach, w przychodniach publicznych czy w prywatnych gabinetach ciągle istnieje duża potrzeba odpowiedniego przygotowania personelu medycznego do komunikacji z pacjentem i jego rodziną.
Podstawowym oczekiwaniem pacjenta zgłaszającego się do placówki medycznej jest uzyskanie adekwatnej do jego sytuacji pomocy: rzetelnej diagnozy oraz skutecznej terapii. Jest ją w stanie zapewnić tylko dobrze przygotowany personel medyczny z lekarzem na czele. Niemniej, oprócz tych podstawowych warunków, pacjenci i ich rodziny w coraz większym stopniu oczekują również poszanowania przysługujących im praw oraz wysokiej jakości obsługi.
Prawa pacjenta i ich przestrzeganie
Z danych Rzecznika Praw Pacjenta (2017) wynika, że ciągle jeszcze w naszych szpitalach i przychodniach nie wszystkie prawa przysługujące pacjentowi są w pełni respektowane (1). Najlepiej przestrzegane jest prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej. Znacznie gorzej jest już z prawami pacjenta do:
- informacji;
- poszanowania intymności i godnoś...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online