Technologie IT w służbie zdrowiu, pacjentom i medykom

Lekarz, korzystając w różnych placówkach medycznych z różnego oprogramowania powinien móc je obsługiwać bez problemu i bez konieczności angażowania cennego czasu. Z taką samą łatwością powinien przy użyciu aplikacji w telefonie łączyć się z systemem szpitalnym w miejscu pracy.
Rozwój branży informatycznej jest fenomenem początku dwudziestego pierwszego wieku, który jawi się jako czas rewolucji informatycznej. Młode pokolenie chętnie korzysta z tysięcy ogólnodostępnych aplikacji. Ocena ich przydatności pozostaje kwestią indywidualnej percepcji. Dla przykładu, jedni wykorzystują w codziennym życiu aplikację umożliwiającą zdalny dobór rozmiaru obuwia, inni zaś nie widzą jej użyteczności, ale korzystają choćby z aplikacji do planowania zakupów. Należałoby postawić pytanie: dlaczego wobec takiej dynamiki rozwoju systemów informatycznych, głównie pod postacią aplikacji, analogiczne rozwiązania mogące wspomagać personel medyczny nadal stoją w miejscu, a ich praktycznemu wdrożeniu trudno o progres? Problemem nie jest ochrona danych osobowych pacjentów. Bez obaw o ten aspekt lekarz mógłby otrzymywać powiadomienie sygnalizujące wykonaną diagnostykę i możliwość sprawdzenia wyniku badania, zaś pielęgniarka otrzymać komunikat o tym komu, jaki lek i w jakiej dawce powinna podać.
Wysokie koszty czynności administracyjnych
A jaki jest stan faktyczny? Lekarze poświęcają wiele czasu na wypełnianie dokumentów, kwalifikowanie procedur, wystawianie skierowań, oczekują na wydruki i potwierdzenia wysłania lub dostarczenia dokumentów przekazywanych drogą elektroniczną (zwolnienia, skierowania, zapotrzebowanie na sprzęt, recepty). To również za ten czas dyrektorzy placówek medycznych [...]