Technologie IT w służbie zdrowiu, pacjentom i medykom
fot. iStock
Lekarz, korzystając w różnych placówkach medycznych z różnego oprogramowania powinien móc je obsługiwać bez problemu i bez konieczności angażowania cennego czasu. Z taką samą łatwością powinien przy użyciu aplikacji w telefonie łączyć się z systemem szpitalnym w miejscu pracy.
Rozwój branży informatycznej jest fenomenem początku dwudziestego pierwszego wieku, który jawi się jako czas rewolucji informatycznej. Młode pokolenie chętnie korzysta z tysięcy ogólnodostępnych aplikacji. Ocena ich przydatności pozostaje kwestią indywidualnej percepcji. Dla przykładu, jedni wykorzystują w codziennym życiu aplikację umożliwiającą zdalny dobór rozmiaru obuwia, inni zaś nie widzą jej użyteczności, ale korzystają choćby z aplikacji do planowania zakupów. Należałoby postawić pytanie: dlaczego wobec takiej dynamiki rozwoju systemów informatycznych, głównie pod postacią aplikacji, analogiczne rozwiązania mogące wspomagać personel medyczny nadal stoją w miejscu, a ich praktycznemu wdrożeniu trudno o progres? Problemem nie jest ochrona danych osobowych pacjentów. Bez obaw o ten aspekt lekarz mógłby otrzymywać powiadomienie sygnalizujące wykonaną diagnostykę i możliwość sprawdzenia wyniku badania, zaś pielęgniarka otrzymać komunikat o tym komu, jaki lek i w jakiej dawce powinna podać.
Wysokie koszty czynności administracyjnych
A jaki jest stan faktyczny? Lekarze poświęcają wiele czasu na wypełnianie dokumentów, kwalifikowanie procedur, wystawi...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Co zyskujesz dzięki rejestracji?
Otrzymasz dostęp do:- wybranych artykułów merytorycznych z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- praktycznych wskazówek oraz case studies z zakresu optymalnego projektowania i wyposażenia szpitali,
- komentarzy ekspertów, aktualności z branży oraz kalendarium najważniejszych wydarzeń w ochronie zdrowia,
- raportów z nowoczesnych inwestycji szpitalnych