Zwiększanie świadomości kobiet w kontekście profilaktyki raka
Akcja „Muszkieterów dla Polek”, która w naszym kraju odbywa się od 12 lat, nieprzerwanie niesie pomoc kobietom, zwiększa świadomość i promuje profilaktykę raka piersi. Tylko w pierwszym kwartale 2020 roku z badań mammograficznych, przeprowadzonych w ramach kampanii, skorzystało blisko 1 100 pacjentek.
W pierwszym kwartale 2020 roku w ramach akcji przebadano 1 058 kobiet. U 91 z nich wykryto zmianę łagodną, natomiast 23 pacjentki otrzymały skierowanie na dodatkowe badania. Kampania jest głównie skierowana do kobiet pomiędzy 50. a 69. rokiem życia. Od stycznia do początku marca bieżącego roku bezpłatne badania odbywały się w mammobusach zlokalizowanych na parkingach sklepów Intermarché i Bricomarché w 3 województwach: lubuskim, dolnośląskim oraz wielkopolskim.
Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów mówi – Od lat staramy się zwiększać świadomość na temat profilaktyki zdrowia oraz zachęcamy kobiety, aby korzystały z badań organizowanych w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek”. Liczby z podsumowania akcji oraz wyróżnienie naszych działań w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2019” utwierdzają nas w przekonaniu, że podejmowane działania przynoszą zamierzony efekt.
Źródło: mat. prasowe
Czytaj także: Zmiany niepalpacyjne w gruczole piersiowym – współczesne możliwości leczenia