Nowoczesny komunikator w służbie pacjenta

Komunikator medyczny mediContact® (AssisTech Sp. z o.o., Polska) ma za zadanie pomóc personelowi szpitalnemu w nawiązaniu kontaktu z pacjentami, którzy z jakiegoś powodu nie są w stanie używać narządu mowy, mogąc porozumiewać się jedynie za pomocą wzroku lub dotyku, lub którzy nie znają języka używanego w danym kraju. Oprogramowanie zawiera bazy pytań oraz komunikatów tekstowych i obrazkowych, dzięki którym pacjent może: zgłosić i zlokalizować swoje dolegliwości, podać nasilenie bólu w skali wizualnej, zasygnalizować potrzeby, odpowiedzieć na pytania personelu. Personel zaś zyskuje w ten sposób ułatwienie przy ocenie stanu chorego, jak również przy objaśnianiu mu znaczenia wykonywanych zabiegów czy stosowanej aparatury. Możliwe jest zapisanie i zarchiwizowanie rozmów, jak też indywidualny dobór ustawień, np. dostosowanie wyświetlanych treści w zależności od płci pacjenta. Urządzenie dostarczane jest w komplecie ze specjalistycznym statywem.
Czytaj także: Zachowanie godności pacjenta w procesie leczenia – wyniki raportu NIK