Modernizacja infrastruktury IT w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie
USDK to największy szpital pediatryczny w południowej Polsce. W placówce znajduje się 420 łóżek. Ośrodek obsługuje 200 000 wizyt ambulatoryjnych każdego roku, lecząc dzieci z najcięższymi chorobami. Historia szpitala sięga 1965 r. Ciągły rozwój kompetencji i wiedzy specjalistycznej personelu nie szedł jednak w parze z inwestycjami w rozwiązania IT, które nie nadążały za ewolucją nowoczesnej medycyny.
Pracownicy i pacjenci USDK mają problemy z nawiązaniem połączenia sieciowego, co wynika nie tylko z faktu, że na terenie szpitala znajduje się przestarzała infrastruktura, ale również ma związek z topografią samego kompleksu, w którym liczne elementy konstrukcji betonowych utrudniają przesył sygnału. Brak dostępu do sieci doskwiera małym pacjentom między innymi z oddziału onkologii, którzy nierzadko spędzają w szpitalu długie tygodnie i nie mogą opuścić budynku. Z kolei personel medyczny zmaga się z niemożnością szybkiego wyszukiwania informacji niezbędnych w podejmowaniu decyzji dotyczących procesu leczenia i sprawnej komunikacji. Firma Cisco, która od dłuższego czasu wspiera szpital w ramach wolontariatu pracowniczego nawiązała partnerstwo technologiczne, na mocy którego dostarczy placówce rozwiązania z zakresu Wi-Fi, współpracy, bezpieczeństwa i sieci bezprzewodowej.
Kompleksowe wsparcie technologiczne i nie tylko
Modernizacja zasobów IT w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie rozpoczęła się od analizy technicznej, przeprowadzonej przez ekspertów Cisco, istniejącej infrastruktury i określenia zapotrzebowania na konkretne narzędzia, które zaspokoją potrzeby personelu, pacjentów i osób odwiedzających.
Planowane wdrożenie będzie składać się z najbardziej zaawansowanych rozwiązań sieciowych Cisco: 69 punktów dostępowych, 2 kontrolerów bezprzewodowych, 3 przełączników, 1 bezpiecznego serwera sieciowego i 12 modułów SFP+. Ponadto warszawski oddział Cisco przeznaczył 10 terminali Cisco Webex DX80, które umożliwiają personelowi USDK komunikowanie się z innymi szpitalami i wirtualną koordynację działań, gdy zajdzie taka potrzeba. Model zdalnej wymiany informacji okazał się niezwykle przydatny podczas pandemii.
– Wspieranie lokalnej społeczności jest integralną częścią kultury Cisco. Angażujemy się w sprawy Krakowa, odkąd otworzyliśmy tu nasze biuro 10 lat temu, czego przykładem jest współpraca z Uniwersyteckim Szpitalem Dziecięcym – mówi Jacek Przybylski, szef krakowskiego oddziału Cisco. – Najważniejszym elementem wdrożenia w szpitalu jest szybka sieć bezprzewodowa. Dzięki istniejącemu w Cisco programowi darowizn (Cisco donation grant), sprzęt jest w końcowej fazie kompletowania, a personel szpitala, pacjenci i ich rodziny wkrótce będą mogli korzystać z szybkiego i niezawodnego Internetu – dodaje.
Czytaj też: Nowatorski zabieg kardiologiczny w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku