System poczty pneumatycznej na przykładzie Nowego Szpitala Wojewódzkiego we Wrocławiu
Osiągane parametry eksploatacyjne
Po rozpoczęciu działalności naszego obiektu personel szpitala (użytkownik) po raz pierwszy miał styczność z tym systemem, za wyjątkiem małej grupy pracowników, którzy mieli to doświadczenie z innych obiektów, w których pracowali. Tym samym, kilka pierwszych miesięcy wiązało się ze znaczną liczbą awarii, wynikających na ogół ze złego zapakowania do tub przesyłki i wypadnięcia ładunku po drodze do stacji docelowej. Wymagało to interwencji naszych służb i w kilku przypadkach odstawiania systemu oraz ponownego jego awaryjnego uruchomienia. Drugi typ przypadków to problemy z wykonaniem prawidłowego „nadania” przesyłki – złe adresowanie lub złe umieszczenie w stacji nadawczej. Problemy te szybko zanikły po kilkakrotnym przeszkoleniu załogi i zademonstrowaniu personelowi medycznemu pracy naszej maszynowni i systemu monitoringu poczty. W systemie w każdym przypadku widoczna jest dokładna godzina nadania przesyłki, dlatego też wiemy, kto z personelu w stacji nadawczej popełnił błąd podczas nadania przesyłki. Zatem szkolenia, rozmowy i diagnozowanie przewinienia w stosunku do bezpośredniego winowajcy prawie całkowicie zniwelowały błędy użytkownika.
Również personel techniczny po pierwszych interwencjach nabył właściwego doświadczenia eksploatacyjnego i tym samym poczta realizuje zakładane cele obsługi obiektu w sposób bezusterkowy. Praktycznie po pierwszym wstępnym okresie eksploatacji nastąpił wzrost świadomości użytkownika w zakresie technicznych możliwości tego systemu: wzrost liczby przesyłek, zwiększenie się charakteru i asortymentu przesyłek. W chwili obecnej możemy powiedzieć, że średnio na dobę realizowanych jest ok. 200 wysyłek i pojedyncze tuby pokonują dystans od 1 000 do 20 000 metrów tygodniowo.
[...]