Strategia Rzecznika Praw Pacjenta
Rzecznik formułuje trzy zasadnicze cele strategiczne swojego urzędu na lata 2020-2023. Mają one oczywiście, na tym etapie, charakter postulatywny i niektóre z nich z pewnością będą budzić dyskusję, szczególnie wśród kierujących placówkami medycznymi.
Kilka miesięcy temu opublikowany został dokument pt. Strategia wieloletnia Rzecznika Praw Pacjenta na lata 2020-2023. W dużej mierze przeszedł on bez szczególnego rezonansu społecznego. Chyba jednak niesłusznie. Wskazuje bowiem z jednej strony podstawowe problemy, z jakimi zgłaszają się do biura Rzecznika pacjenci. Z tymi zresztą można się zapoznać, czytając okresowe raporty Rzecznika. Co ważniejsze jednak, nakreśla kierunki działań i planowane sposoby ich realizacji w perspektywie najbliższych kilku lat. Wydaje się to o tyle ważne, że urząd Rzecznika Praw Pacjenta działa w szczególnie wrażliwej sferze naszego życia społecznego. W kierowanych do niego skargach, jak w swoistej „soczewce”, skupia się obraz większości niedomagań naszej służby zdrowia.
Na wstępie jednak warto podkreślić kilka dość oczywistych spostrzeżeń. Determinują one w dużej mierze bieżące, ale i przewidywane na przyszłość kierunki aktywności urzędu Rzecznika.
Po pierwsze, to zauważalny fakt stale rosnącej liczby spraw (skarg) zgłaszanych do biu...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić subskrypcję?
Otrzymasz dostęp do:- wszystkich merytorycznych publikacji z zakresu nowoczesnych technologii medycznych i zarządzania jednostkami ochrony zdrowia,
- materiałów wideo z wystąpieniami cenionych ekspertów z branży,
- wywiadów z uznanymi praktykami i ekspertami,
- materiałów szkoleniowych z konferencji organizowanych przez "OPM" i dlaSzpitali.pl,
- wydań aktualnych i archiwalnych numerów "OPM" w wersji online