Oddział neonatologiczny – struktura i wyposażenie - Strona 5 z 7 - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plOddział neonatologiczny – struktura i wyposażenie - Strona 5 z 7 - dlaszpitali.pl

Wyszukaj w serwisie

Oddział neonatologiczny – struktura i wyposażenie

Organizacja pracy

Organizacja pracy lekarzy obejmuje: dwa rotujące się co 6 miesięcy zespoły lekarskie składające się z osób o zróżnicowanym wyszkoleniu i doświadczeniu, każdy koordynowany przez specjalistę neonatologa, wszyscy pod nadzorem kierownika Kliniki. O ile zespół specjalistów jest stały, o tyle osoby na stażach podyplomowym i specjalizacyjnym to prawdziwy „kalejdoskop” personalny. Stawia to wysokie wymagania co do permanentnego szkolenia młodych lekarzy i konieczności realizacji ich programu specjalizacji, zwłaszcza co do liczby i rodzaju koniecznych zabiegów i procedur medycznych.

Sprawność działania, jednolitość postępowania i powtarzalność systemu szkolenia, przy zachowaniu ciągłości opieki medycznej nad pacjentami, jest możliwa dzięki wypracowaniu własnych standardów postępowania w różnych sytuacjach klinicznych oraz ich skrupulatnemu przestrzeganiu przez wszystkich członków zespołu (Standardy Medyczne Pediatria 2011.8. oraz 2012.4). Każde odstąpienie lekarza od opisanego schematu postępowania wymaga uzasadnienia w dokumentacji medycznej dziecka. Standardy postępowania zawierają, oprócz treści merytorycznych, ścisły podział zadań i kompetencji lekarzy i pielęgniarek oraz działu technicznego szpitala, zespołu kontroli zakażeń i nadzoru kliniki.

Opracowano także wewnętrzne zasady pełnienia dyżuru medycznego, rozszerzające zapisy zawarte w umowach cywilno-prawnych lekarzy dyżurnych. Zapisy te precyzują m.in. podział kompetencji i odpowiedzialności dwojga lekarzy dyżurnych oraz zgłaszanie nadzorowi kliniki powikłań terapii i niepowodzeń dyżurowych.

Wypracowaliśmy rozwiązania logistyczne outsourcingu części usług medycznych, jak konsultacje specjalistów, opisy części badań obrazowych oraz niektórych konsultacji drogą elektroniczną. Na co dzień realizowana jest współpraca z komitetem zakażeń szpitalnych w formie obserwacji działań personelu, oceny zachowań, analizy wyników badań mikrobiologicznych, uszczelniania zasad wykonywania procedur ryzykownych pod kątem zakażeń, aktualizacji wiedzy, identyfikacji zagrożeń.

Konieczność podniesienia efektywności, [...]

Ten materiał dostępny jest dla Subskrybentów.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną Subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas

Komentarze

Strefa wiedzy

658 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 16 kategorii tematycznych

Reklama
Poznaj nasze serwisy