Organizatorzy podsumowują II edycję kampanii #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plOrganizatorzy podsumowują II edycję kampanii #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE - dlaszpitali.pl

Organizatorzy podsumowują II edycję kampanii #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE

opm-dlaszpitali-#ODWOLUJE-#NIEBLOKUJE
fot. materiały prasowe

Kampania #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE powstała, aby dotrzeć do jak największej liczby pacjentów i utrwalać we wszystkich dobre postawy. W ramach II edycji wypracowano Kartę Dobrych Praktyk dla Pacjentów, która powstała pod auspicjami organizacji propacjenckich (m.in. MY PACJENCI), biorących udział w kampanii i została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Pacjentów przy Ministrze Zdrowia.

Kampania ODWOLUJE #NIEBLOKUJE została zainicjowana w 2022 r. przez Centrum Medyczne CMP. W tym roku już po raz drugi z rzędu współorganizatorami kampanii były sieci Medicover oraz LUX MED, Centrum Medyczne WUM czy Centrum Medyczne Żelazna, do których dołączyło PZU Zdrowie, Znanylekarz.pl i kliniki.pl. Celem kampanii jest edukacja pacjentów oraz uświadomienie im, jak ważne jest poinformowanie placówki medycznej o tym, że nie uda nam się dotrzeć na umówioną wizytę.

– Kampania #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE zwraca uwagę na problem nieodwołanych i zbyt późno odwoływanych konsultacji lekarskich. W 2019 r. według danych NFZ z tego powodu nie doszło do skutku aż 17 mln wizyt. Potwierdza to tylko, jak ważna jest to inicjatywa, a my jako Medicover jesteśmy dumni, że po raz drugi z rzędu występujemy w roli współorganizatora – mówił podczas konferencji Wojciech Łukasiewicz, Dyrektor Departamentu Operacyjnego w Pionie Usług Biznesowych.

Karta zawierająca wytyczne i wskazówki

Kluczowym elementem II edycji kampanii było wypracowanie Karty Dobrych Praktyk dla Pacjentów. Jak mówiła podczas konferencji Magdalena Kołodziej z Fundacji MY Pacjenci, karta ta zawiera szereg konkretnych wytycznych i wskazówek dla każdego pacjenta, dzięki czemu jest świetnym sposobem na podniesienie społecznej świadomości o znaczeniu odwoływania wizyt. Na ten problem zwracała także uwagę akcja ambientowa oraz stand przedstawiający Jana Spóźnialskiego.

Rośnie świadomość wśród pacjentów

W ostatnim czasie można zaobserwować rosnącą świadomość wśród pacjentów, co przekłada się także na mniejszą liczbę nieodwołanych wizyt. Jeśli już takie są, to najczęściej wynika to z nagłej sytuacji życiowej, której nikt z nas nie przewidzi. Co zrobiono, by ułatwić pacjentom odwołanie wizyty?

Postaraliśmy się, by odwołanie wizyty lub przełożenie jej na inny termin było proste i wygodne dla pacjenta – m.in. wystarczy odpowiedź NIE na wiadomość tekstową z przypomnieniem o zbliżającej się konsultacji. Stosujemy pozytywną narrację w kontaktach z pacjentami, m.in. dziękujemy za odpowiednio wczesne odwołanie wizyty i przypominamy, że każda odwołana we właściwym czasie konsultacja udrażnia system i daje szansę innemu pacjentowi na skorzystanie z niej. Dodatkowo, w ramach tegorocznej kampanii, w wybranych centrach medycznych Medicover w całej Polsce pojawiły się m.in. liczniki z liczbą nieodwołanych wizyt, plakaty informujące o akcji, naklejki na drzwi, a także standy przedstawiające
Jana Spóźnialskiego, który blokuje miejsce w kolejce –
podkreślił ekspert.

W tegorocznej edycji kampanii #ODWOLUJE #NIEBLOKUJE wzięło udział
ponad 600 placówek medycznych z całej Polski.

Źródło: materiały prasowe

Czytaj też: „Dzień dobry – tak niewiele, a zmienia tak wiele” – kampania Polskiej Federacji Szpitali

Komentarze

Sklep

Zarządzanie jakością w diagnostyce obrazowej – praktyczne aspekty

Zarządzanie jakością w diagnostyce obrazowej – praktyczne aspekty

175,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 6/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 6/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.