Nowy pawilon kardiologiczny w Górnośląskim Centrum Rehabilitacji „Repty” w Tarnowskich Górach
29 maja bieżącego roku odbyło się uroczyste otwarcie nowego pawilonu kardiologicznego Górnośląskiego Centrum Rehabilitacji „Repty” w Tarnowskich Górach. Nowoczesny budynek został wyposażony w profesjonalny sprzęt i wkomponowany w roślinność parku krajobrazowego.
Prace związane z projektem rozbudowy GCR „Repty” ruszyły w 2014 roku, proces pozyskiwania funduszy trwał dwa lata. Rozbudowa została sfinansowana ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, budżetu państwa oraz środków własnych GCR „Repty”. Rok później postępowanie przetargowe wygrała firma Warbud S.A., znana z realizacji siedzib Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach czy projektów obiektów szpitalnych, takich jak nowa siedziba Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu.
– Budowa obiektu podzielona została na dwa etapy. Pierwszy, już zrealizowany, poświęcony był budowie budynku kardiologicznego. Drugi etap związany z zagospodarowaniem terenu wokół zatoki przystankowej zakończono w październiku br. Aktualnie trwają odbiory inwestycji i rozliczenia finansowe. Do końca tego roku wszelkie utrudnienia związane ze zmianą organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia rozbudowy zostaną zakończone – powiedział Maksymilian Hajzer, kierownik działu techniczno-inwestycyjnego.
Czytaj także: Otwarcie nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu
Odpowiedź na potrzeby pacjentów
Powstanie pawilonu zostało zainicjowane przez byłego dyrektora, dr. n. med. Krystiana Oleszczyka, w odpowiedzi na potrzeby zgłaszane przez pacjentów ośrodka. Rozwiązania wdrożone w latach sześćdziesiątych, zwłaszcza związane z rozplanowaniem przestrzeni i architekturą, z biegiem czasu przestały odpowiadać wymaganiom współczesnych pacjentów. Wprowadzone w latach dziewięćdziesiątych ankiety poziomu zadowolenia pacjentów wykazały wzrost niezadowolenia związany z zakwaterowaniem.
– Nasz system akredytacyjny kładzie nacisk na uzyskanie informacji zwrotnej od klienta-pacjenta o jego zadowoleniu. Najczęściej zgłaszaną uwagą była konieczność zmniejszenia liczby osób na sali i ułatwienie dostępu do sanitariatów. Powstanie pawilonu jest ewidentną odpowiedzią na zapotrzebowanie naszych pacjentów – powiedział Wiesław Rycerski, zastępca dyrektora ds. lecznictwa.