Przychodnie wielospecjalistyczne
fot. ARCHIMED
Jak powinna być projektowana przychodnia XXI wieku? W mojej opinii powinna odzwierciedlać wszystkie cechy niezbędne nowoczesnym inwestycjom – powinna być bezpieczna epidemiologicznie, przyjazna pacjentom i personelowi, oszczędna w eksploatacji i budowana z materiałów przyjaznych środowisku. Powyższe cechy wydają się oczywiste, jednak niewiele inwestycji medycznych je spełnia.
W obszernym katalogu obiektów medycznych przychodnie wydają się być stosunkowo prostymi zadaniami projektowymi. Jak każda placówka ochrony zdrowia, także i przychodnia powinna być projektowana ze świadomością odpowiedzialności za zdrowie i życie korzystających z niej ludzi. To przychodnie są często na pierwszej linii kontaktu z osobami chorymi, co zwłaszcza w czasach pandemii wymusiło zmiany w ich projektowaniu i modyfikacje istniejących placówek.
W systemie ochrony zdrowia są to najczęściej miejsca pierwszego kontaktu pacjenta z obiektem medycznym – tak ważne jest więc zapewnienie bezpieczeństwa, prywatności i odpowiedniego wrażenia estetycznego wzmacniającego w pacjencie przekonanie, że trafił we właściwe miejsce.
Przychodnie to także miejsca pracy, ważne jest więc zapewnienie jak najlepszych warunków personelowi.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Co zyskujesz dzięki rejestracji?
- dostęp do specjalistycznej strefy wiedzy z zakresu zarządzania aparaturą medyczną, infrastruktury szpitalnej, bloku operacyjnego oraz kilkunastu innych kategorii tematycznych
- praktyczne wskazówki oraz case studies z zakresu optymalnego projektowania i wyposażenia szpitali
- wgląd do raportów z nowoczesnych inwestycji szpitalnych
- pełen dostęp do rozmów z ekspertami w dziedzinie chirurgii, kardiologii, intensywnej terapii, czy zarządzania placówkami medycznymi
- aktualności prawne oraz profesjonalne interpretacje przepisów
- dostęp do elektronicznych wydań „OPM”