Targi Salmed: sektor urządzeń medycznych ma się dobrze... - dlaszpitali.pl dlaszpitali.plTargi Salmed: sektor urządzeń medycznych ma się dobrze... - dlaszpitali.pl
Reklama

SALMED 2020: Sektor urządzeń medycznych ma się dobrze

opm-dlaszpitali-targi-salmed
fot. iStock

Światowy rynek wyrobów medycznych odnotowuje obecnie stabilny wzrost. Co ważne, są na nim reprezentowani praktycznie wszyscy liczący się dostawcy sprzętu medycznego obecni w Europie. Nie brakuje także polskich firm. Potencjał zarówno rodzimych jak i zagranicznych liderów rynku będzie można ocenić podczas Międzynarodowych Targów Sprzętu i Wyposażenia Medycznego SALMED 2020.

Coraz silniejsza marka „made in Poland”

W świetle analiz Państwowej Agencji Inwestycji i Handlu szacunkowa wartość rynku producentów wyrobów medycznych w Polsce wynosi ok 2,9 mld USD. Eksport urządzeń medycznych w 2018 r. wzrósł aż o 18,9% w porównaniu do poprzedniego roku i osiągnął poziom 2,2 mld euro, przy średniej dla całego eksportu na poziomie +7%. W ubiegłym roku eksport urządzeń medycznych stanowił 1% całościowego eksportu towarowego Polski.

Według PAIH sprzęt medyczny „made in Poland” znajduje coraz więcej odbiorców za granicą. W czołówce polskich eksportowych produktów należą m.in.: urządzenia ortopedyczne, aparatura elektrodiagnostyczna, sterylizatory medyczne, czy przyrządy i urządzenia okulistyczne. W Unii Europejskiej największymi odbiorcami polskich urządzeń medycznych są Niemcy, Dania, Francja i Wielka Brytania. Poza Unią polskie urządzenia medyczne cieszą się największą popularnością w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i na Ukrainie.

Czytaj także: VI Kongres Nowoczesny Pion Techniczny

Sektor urządzeń medycznych dysponuje olbrzymim potencjałem wzrostu, związanym z rozwojem technologii informatycznych i komunikacyjnych. Nowe technologie zwiększają możliwości sprzętu medycznego. Inteligentne systemy, elektroniczne rejestry danych medycznych oraz medyczny internet rzeczy przeobrażają podstawy globalnego przemysłu medycznego. Eksperci są zgodni, że szczególnie szybkiego wzrostu możemy się spodziewać w sektorze telemedycyny. Te trendy obserwujemy na targach Salmed – mówi Paulina Pietrzak, dyrektor organizowanych przez Grupę MTP targów SALMED.

Promocja polskiej gospodarki w oparciu o krajowe marki produktowe to główny cel nie tylko targów SALMED, ale także programu promocji branży sprzętu medycznego realizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Tegoroczną, wrześniową misję przyjazdową koordynowała Grupa MTP. Działania realizowane w ramach zadania skierowane są na promocję sprzętu medycznego, jako całości sektora.

Komentarze

Reklama

Sklep

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

OPM – Ogólnopolski Przegląd Medyczny nr 2/2024

46,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

Szpital XXI wieku – rozwiązania projektowe i infrastrukturalne

150,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

Szpital XXI wieku – aparatura medyczna i wyposażenie

126,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

OPM KATALOG ROCZNY 2024 – Poradnik Inżyniera Klinicznego

52,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.